مردم متدین و ولایتمدار استان خوزستان که عشقشان به ابا عبدالله الحسین(ع) مثال زدنی است در روز عاشورای حسینی در قالب هیاتهای سینه زنی و زنجیر زنی در خیابانها به راه افتاده و مارش عزا و ماتم سر داده اند.
به همین مناسبت ایستگاههای پذیرائی از عزاداران حسینی در کوچه ها و خیابانها برپا شده است و عزاداران در موکبهای برپا شده پذیرائی می شوند.
استان خوزستان که معبر زائران کربلای معلی و اربعین حسینی است اکنون یکپارچه شور و شعور حسینی است و همگان در رثای سرور و سالار شهیدان یه سوگ نشسته و بر سر و سینه خود می زنند.
بسیاری از مردم متدین و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت در استان خوزستان و شهر اهواز به طبخ غذاهای نذری مبادرت کرده و در حال پخش کردن و توزیع در بین مردم و عزاداران حسینی هستند.
طی 10 روز گذشته در اغلب نقاط استان خوزستان مراسم عزاداری و نوحه خوانی ابا عبدالله الحسین بر پا بوده و هر شب زیارت عاشورای قرائت شده است.
هم اکنون شلمچه و یادمان شهدای هشت سال دفاع مقدس مملو از جمعیتی است که به عشق ابا عبدالله الحسن به آنجا آمده تا برای مولایشان عزاداری کنند.
مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین از امروز در استان خوزستان شور بیشتری می یابد و تا اربعین حسینی این شور روز به روز بیشتر می شود.
در دو مسیر اهواز به چذابه و خرمشهر به شلمچه دهها موکب و مضیف بر پا شده است تا از هزاران زائری که در این مسیر به سمت کربلای معلی در حرکت هستند پذیرائی و استقبال شود.
6064
انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.