به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید رضی مرعشی فر سه شنبه در نشست با رسانه های گروهی استان به مناسبت فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: فلسفه امر به معروف و نهی از منکر این است که هر فردی در هر سمت و جایگاهی تنها به وظایف خود عمل کند اما متاسفانه برخی مدیران و مسئولان به وظایف خود عمل نکرده و تنها تمرکز خود را روی برگزاری جلسات تکراری و روزمره گذاشته اند که این نوع رفتار نمی تواند خواسته های مردم را محقق کند.

* احیای امر به معروف و نهی از منکر احیای سبک زندگی اسلامی است
نماینده رئیس و معاونت دولت به مردم ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خوزستان افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر، احیای اسلام، دین و سیاست اسلامی، فرهنگی اسلامی و احیای سبک زندگی اسلامی است و این موارد در آیات قرانی نیز بارها و بارها به آن تاکید شده است.
وی ادامه داد: در جامعه امروز ما وقتی صحبت از امر به معروف و نهی از منکر مطرح می شود، به سرعت ذهن مردم به سمت حجاب و پوشش بانوان می رود و این درحالی است که امر به معروف و نهی از منکربسیاری از مسائل را در بر می گیرد و تنها به حجاب بانوان خلاصه نمی شود .

* نشان دادن چهره خشن از امر به معروف و نهی از منکر دور از واقعیت است
حجت الاسلام مرعشی فر بیان کرد: اگرچه در این حوزه مسئولیت هایی برای متولیان امر تعریف شده اما متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما با چهره ای خشن و غیرواقعی نشان داده می شود.
وی تصریح کرد: هر فردی در هر جایگاهی متناسب با وظایف اجتماعی خود باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام بورزد که در خانواده، مدارس، دانشگاه ها ، مساجد و هیات های مذهبی این مسئولیت ها سنگین تر است.
نماینده رئیس و معاونت دولت به مردم ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: تعریف مسئولیت های امر به معروف و نهی از منکر و اجرای این وظایف نیازمند آموزش های گسترده تری است تا بتوان به خوبی مفهوم امر به معروف را به جامعه منتقل کرد.
*تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های دولتی
حجت الاسلام مرعشی فر اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برای دستگاه های دولتی استان برنامه ریزی های را در دستور کار قرار داد و در سال های اخیر شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را در این دستگاه ها تشکیل داد و آموزش های لازم نیز به نیروها داده شده است.

*بخشی از منکرات موجود در جامعه زایده وضعیت بیکاری و تجرد جوانان است
وی تصریح کرد: اکنون منکرات موجود در جامعه از قبیل بدحجابی، مواد مخدر، فساد در خانه های تیمی و بسیاری آسیب های اجتماعی ، بخشی از آن ها زایده بیکاری و مجرد ماندن جوانان است که در این زمینه نیز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سیاست هایی را در دستور کار داشته که یکی از این موارد نظارت بر عملکرد بانک های استان است.
*بانک های خوزستان برای ارائه تسهیلات بر اساس قانون عمل نمی کنند
نماینده رئیس و معاونت دولت به مردم ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خوزستان افزود: بانک ها بر اساس مصوبه ای که در کارگروه اقتصاد مقاومتی کشور مطرح شده است، شرایطی را برای ارائه تسهیلات آسان به مردم در نظر گرفته اند که متاسفانه بانک های خوزستان بر اساس قانون پیش نمی روند.
وی تصریح کرد: یکی از مصوباتی که در ستاد استان به تصویب رسید این است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان عملکرد بانک ها را بررسی کرده و عدم اجرای قانون توسط بانک ها در خصوص ارائه تسهیلات به کارگاه ها و جوانان را پیگیری کند.
حجت الاسلام مرعشی فر گفت: بنگاه های اقتصادی استان ظرفیت های خوبی در زمینه اشتغالزایی جوانان دارند که در صورت عدم حمایت بانک ها نمی توانند این خدمات را محقق سازند.
وی یادآور شد: یکی دیگر از موارد مهم، بحث فساد اداری است که وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نسبت به آن بارز است چرا که متاسفانه در حال حاضر فساد اداری در برخی از دستگاه هایی که ارتباط بیشتری با مردم دارند به وضوح مشاهده می شود.
نماینده رئیس و معاونت دولت به مردم ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خوزستان ادامه داد: دراین راستا تشکیل گروه های 10 نفره عامران به معروف و ناهیان از منکر پیش بینی شده است که این گروه ها در تمامی موارد تخلفات اداری و اخلاقی ورود کرده و گزارش های لازم را به ستاد استان ارائه می دهند.
وی تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از اقدامات موثر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نصب صندوق هایی در ارگان ها و ادارات استان برای ارئه پیشنهادات و مشکلات مردم است که می تواند تاثیر بالایی در کاهش مشکلات اداری استان داشته باشد.

*مبارزه با ترویج وهابیت از مسائل مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان
حجت الاسلام مرعشی فر گفت: یکی دیگر از مسائل مهمی که نماینده ولی فقیه نیز بر آن تاکید فراوان دارند بحث مبارزه با وهابیت است چرا که دشمنان اسلام برای ترویج وهابیت در کشور و بخصوص در این استان تلاش می کنند که نیاز است ما نیز در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشیم.
وی همچنین برافزایش روحیه مطالبه گری مسئولان استان تاکید کرد و گفت: مشکلات بودجه ای و اقتصادی در همه جای کشور وجود دارد اما بحث مطالبه گری از تهران یکی از نیازهای ضروری برای احقاق حق مردم استان است که مدیران و مسئولان باید در اولویت کار خود قرار دهند.
نماینده رئیس و معاونت دولت به مردم ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: در وضعیت بد اقتصادی برخی از استان ها شرایط مناسبی دارند و این نشان می دهد که روحیه مطالبه گری مسئولان در این استان بالا است.
وی یادآور شد: درخصوص بحث فرهنگ سازی در مناطق حاشیه نشینی نیز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اقدامات خوبی را از جمله اعزام روحانیون و مبلغان به این مناطق در دستور کار داشته و تاکنون تاثیر بالایی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته است.
هفته امر به معروف و نهی از منکر از 31 شهریورماه همزمان با هفته دفاع مقدس در سراسر کشور آغاز می شود.
روز شنبه با عنوان فرهنگ ایرانی اسلامی ، دانش آموزان، امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده که در این روز زنگ امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مدارس نواخته می شود.
روز یکشنبه با عنوان استقلال فرهنگی، دانشگاهیان، امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد کرسی های آزاد اندیشی و نشست های علمی نامگذاری شده و روز دوشنبه نیز با عنوان سلامت محیط اداری، کسب و کار و امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که در آن به نقش بازار در امر به معروف و نهی از منکر پرداخته می شود.
روز سه شنبه نیز با عنوان تحکیم و تعالی نهاد خانواده، آسیب های اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده که اقدامات خوبی در جهت تحکیم خانواده توسط بخش خواهران پیش بینی شده است.
روز چهارشنبه نیز با عنوان حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده که در این بخش نیز اقداماتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال شده مورد بررسی قرار گرفته و نشست های مربوطه نیز در خصوص حمایت از تولید داخل و راه های جلوگیری از ورود کالای قاچاق برگزار می شود.
همچنین روز پنجشنبه نیز با عنوان حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و بزرگداشت شهدای امر به معروف نامگذاری شده است که برنامه های مختلفی در این زمینه برگزار می شود.
7152/6002/خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.