به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری چهارشنبه در دومین همایش غدیر عشایر در شادگان افزود:برخی مدعی هستند که آبی که به خلیج فارس می ریزد را به اصفهان و جاهای دیگر خشکسالی دارند منتقل کنیم که این کار غیر کارشناسی و باعث خشک شدن نخلستان های شهرستان های پایین دست کارون می شود.
وی اظهار داشت:کارهای غیر کارشناسی مسئولان باعث شده تا بخشهای وسیعی از زمین های خوزستان به کانون های گردوخاک تبدیل شود.
آیت الله حیدری گفت:درختکاری در سطح 300 هزار هکتار اعلام شده نمی تواند مشکل ریزگردها در خوزستان را حل کند و تنها راه نجات از بحران ریزگردها تامین آب مورد نیاز کشاورزی مردم و جلوگیری از انتقال آن به سایر استان ها است.
وی افزود:بسیاری از نخلستان های شادگان در حال از بین رفتن هستند و مسئولان باید فکری برای نجات مردم از بحران بی آبی در این منطقه کنند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به مجاهدتهای مردم شادگان در جنگ جهانی اول و مبارزه با استعمار انگلیس و همچنین ایستادگی و کمک عشایر و مردم ولایتمدار این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: نظام اسلامی خدمات خوبی به کشور داشته ولی مردم این خطه مستحق خدمت بیشتری از سوی نظام هستند.
فرماندار شادگان نیز در ادامه مردم این شهرستان را ولایتمدار و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارات توصیف کرد و بیان داشت:پیشرفت و توسعه همه جانبه شهرستان در گروه همدلی و آرامش محقق می شود.
احمد جعفری نسب به طرح جمع آوری سلاحهای غیر مجاز در این شهرستان اشاره کرد و گفت:با جمع آوری آنها سعی کنیم مراسم اجتماعی بر پایه سنت های حسنه اسلامی برگزار شود.
وی به تیراندازی در برخی مراسم عزا و جشن ها در این شهرستان اشاره کرد و اظهار کرد:نباید در چنین برنامه های که خانواده ها عزادار یا مشغول شادی هستند حادثه تلخ دیگری رقم بخورد.
3015/6002خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.