به گزارش ایرنا افشین حیدری روز چهارشنبه در مجمع انتخاب رییس هیات شطرنج خوزستان که در محل اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد اظهار کرد: در گذشته دور مسابقات کشوری جام فجر به میزبانی خوزستان برگزار می شد که سال ها از توقف آن می گذرد لذا خواستار برگزاری این مسابقات به صورت بین المللی با حضور شطرنج بازان بین المللی هستیم.
وی با بیان اینکه انتظار داریم نگاه فدراسیون به خوزستان ویژه تر باشد افزود: معتقدیم کسب موفقیت ابزار می خواهد که باید در اختیار رییس هیات و مجموعه استانی آن باشد و اداره کل ورزش و جوانان استان تلاش می کند تا این فرصت را ایجاد کند.
وی به رتبه هفتم هیات شطرنج خوزستان در بین هیات های کشور اشاره کرد و گفت: جایگاه شطرنج خوزستان باید ارتقا پیدا کند و تعداد شطرنج بازان استان باید از 500 نفر به بیش از یک هزار نفر افزایش یابد؛ همچنین انتظار داریم روزی شاهد حضور یک تیم کاملا بومی و قدرتمند در لیگ باشیم.
حیدری ادامه داد: هم اکنون 14 شهرستان در خوزستان در عرصه شطرنج فعال هستند که از امکانات اندکی برخوردار هستند لذا رییس هیات استان باید با یک برنامه ریزی منسجم از بین 14 هیات استان پنج هیات برتر خود را مشخص و به طور ویژه روی آنها سرمایه گذاری کند تا موفقیت بهتری حاصل شود.
وی سرکشی به شهرستان ها، برگزاری مجمع سالیانه، هماهنگی با اداره کل ورزش وجوانان و برنامه محور بودن را از وظایف هیات شطرنج خوزستان دانست و گفت: هیات های ورزش بازوان اداره کل هستند و قرار نیست ما به جای آنها تصمیم گیری و هدف گذاری کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اینکه سبد مالی اداره کل محدود است و نمی توانیم سقف حمایتی خود را افزایش دهیم افزود: رییس هیات شطرنج خوزستان و سایر هیات های ورزشی باید بخش اقتصادی خود را فعال کنند و به دنبال جذب حامی مالی باشند.
وی ادامه داد: باید به سمتی برویم که میز شطرنج مدارس خوزستان را راه اندازی کنیم و از دل مدارس استعدادهای درخشان را جذب کرد.
حیدری از تاسیس اداره ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: در تفاهم نامه ای که با منطقه آزاد اروند امضا شد اداره ورزش و جوانان اروند را تاسیس کردیم و انتظار داریم شهرستان های خرمشهر و آبادان از ظرفیت این منطقه به خوبی استفاده کنند.
6037
خبرنگار: پارسا شاکری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.