جشنواره شعر عربی "النکهة الأهوازیة فى القصیدة والابوذیة "  پس از سه روز رقابت بین شعرا با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.

جشنواره شعر "النکهة الأهوازیة فى القصیدة والابوذیة " که به مدت سه شب در شهر شوش برگزارشد با استقبال بی نظیر مردم و با حضور جمع کثیری از شعرا و شخصیت های فرهنگی استان به کارخود پایان داد.

این جشنواره که مختص شعرعربی با لهجه اهوازی بود در نوع خود منحصر به فرد است زیرا لهجه اهوازی ازنزدیکترین لهجه ها به زبان عربی فصیح است و وجود واژه های عیلامی، آرامی، مندائی و...... دراین لهجه نشان از اصالت این مردم دارد.

به گفته ناظران، حضور شخصیت های برجسته ای در هیئت داوران که نه فقط در اهواز و ایران بلکه در جهان عرب مطرح هستند رونق خاصی به این جشنواره داد که با نقد و بررسی شعر شاعران باعث ترقی و تکامل این جوانان می شود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر چنانی درباره مراسم شعر "النکهه الاهوازیه" گفت: به محض ورود مراسم باشکوه این جشنواره برایم بسیار جالب و جذاب بود و انتظار داشتم مسئولان حضور داشته باشند.

چنانی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین توضیح داد: چنین مراسم منظم و باشکوهی را حتی در اهواز کم می بینیم. این مراسم نیاز به حمایت بیشتر دارند. ما هم به اندازه توان خود حامی این مجموعه های فرهنگی هستیم.

مهدی آل کثیر یکی از حضار در تالار نیایش در این باره گفت: نظم و رعایت جانب ادب در این مراسم برایم بسیار جالب بود. همچنین دکور و نمای زیبایی که برگزار کنندگان این جشنواره طراحی کرده بودند بسیار با فضای همایش همخوانی داشت.

آل کثیر افزود: استقبال بسیار خوب بود طوری که اگر سال آینده چنین مراسمی برگزار شود قطعا با کمبود فضا برای مردم مواجه می شود.

وی گفت: ما در کنار برگزار کنندگان این جشنواره ازجمله مهدی ناصری از هماهنگ کنندگان این مراسم هستیم و امیدواریم با حمایت همه علاقمندان به فرهنگ و ادب چنین مراسمی مستمر باشد.

به گزارش خبرآنلاین، در بخش قصیده عبدالسلام زرگانی بعنوان نفر اول، مسلم زهیری نفر دوم، لفته الاحموداوی نفر سوم و حامد الصباحی نیز بعنوان نفر چهارم از نظر داوران برگزیده شدند.

همچنین در بخش شعر ابوذیه نیز صادق الساری بعنوان نفر اول، امیر الصاکی نفر دوم، محمد الدبی نفر سوم و مجید الدبی نیز بعنوان نفر چهارم از نگاه هیئت داوران انتخاب شدند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 725273
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.