آیت الله محسن حیدری روز پنجشنبه در حاشیه آیین تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شهدا را شمع محفل بشریت برشمرد و اظهار کرد: این شهدای والا مقام در راه دفاع از میهن اسلامی ما و برای حفظ آرمان های انقلاب و امام خمینی(ره) جان خود را نثار کردند که این ایثار و فداکاری هیچگاه از ذهن مردم پاک نمی شود.
وی افزود: مراسم تشییع پیکراین شهدای گمنام همواره مانند سایر شهدا با حضور گسترده و پرشور مردم ولایتمدار خوزستان همراه بود که این نشان دهنده جایگاه بالای این شهدا در جامعه اسلامی ما است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی و بخصوص خوزستان شهید پرور همواره ادامه دهنده راه شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس بوده و یاد و خاطره این بزرگمردان را گرامی داشته اند.
پیکر مطهر دو شهید گمنام مربوط به عملیات های والفجر4 و خیبر صبح پنجشنبه در سالروز شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع) بر دستان مردم ولایتمدار اهواز تشییع و در پارک ملت کوی ملت اهواز به خاک سپرده شد.
این شهدای والامقام جزو 18 شهیدی هستند که چندی پیش در آئینی از خاک عراق وارد ایران شدند و برای شناسایی و تعیین هویت به تهران انتقال یافتند.
پیکر مطهر این شهدا پس از استقبال باشکوه مردم به معراج شهدا انتقال یافته و آیین وداع با این شهدای والامقام چهارشنبه شب با حضور خانواده های معظم شهدا و عموم مردم مومن و شهید پرور در معراج شهدا (پادگان شهید محمودوند) در اهواز برگزار شد.
همچنین پیکر مطهر دو شهید گمنام چهارشنبه شب به مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) کوی ملت اهواز منتقل شده و مورد استقبال مردم قرار گرفت و آیین وداع با این شهدای والامقام در این محل برگزار شد.
از 18شهیدی که وارد اهواز شدند چهار شهید با نام و 14شهید دیگر نیز گمنام هستند که طبق برنامه ، این شهدای والمقام روز پنجشنبه 29تیرماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرهای مختلف استان تشییع و به خاک سپرده شد.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.