مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در جلسه هم اندیشی که امروز چهارشنبه با مدیران موسسه‌های آموزش و شرکت های سینمایی در تالار اجتماعات اداره کل برگزار شد، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا جایی که در توان دارد آماده حمایت از فعالیت های سینمایی استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد جوروند با اشاره به اهمیت هنر و صنعت سینما به عنوان یک جریان فرهنگ‌ساز، گفت: انتظار داریم فعالان حوزه سینما با همکاری معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رویدادهای سینمایی بیشتری پیشنهاد دهند.

وی با نگاهی به موضوع‌های پیشنهادی برای برگزاری جشنواره سینمایی بیان داشت: پیشنهاد می کنم جشنواره­‌ای با محوریت فیلم صنعتی در استان برگزار شود، زیرا که تصویر خوزستان چه در فیلم­ های مستند و چه فیلم های داستانی کوتاه و بلند به عنوان مهمترین استان صنعتی کشور بسیارمتفاوت بوده­ است.

جوروند در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در بخش آموزش و برگزاری رویدادهای سینمایی، اداره کل می تواند حمایت هایی را ارئه دهد ولی حمایت از تولید جزء وظایف و اختیارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و عهده دار آن بخش خصوصی است.

در پایان، جوروند با تاکید بر نیاز استان به فعالیت­ های بیشتر سینمایی و ضرورت اهتمام بیشتر به هنر سینما، گفت: امیدوارم حضور هنرمندان موسسه­‌ها و شرکت های سینمایی در کنار متولیان امور فرهنگی و به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و فعالیت مشترک این دو قطب فرهنگی - هنری نقطه عطفی در پیشرفت سینمای استان باشد.

در این نشست ناصر چنانی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به برخی شرایط و مشکلات موجود در حوزه سینمایی استان، گفت: مشکلی که نه تنها در حوزه سینمایی بلکه در بخش هنری به طور عموم نمایان است، نبودِ یک گفتمان واحد و وحدت رویه است که ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه‌­ها و شرکت­های سینمایی و کلیه فعالان سینمایی سعی در برقراری این وحدت و ایجاد شرایطی برای همگام سازی و تحقق پیشرفت هستیم.

چنانی با تاکید بر عزم اداره کل در حل برخی مشکلات موسسه­‌های آموزشی خاطر نشان ساخت: تعامل، شفاف سازی و حسن نیت در ایجاد این تعامل، اولین مرحله برای غلبه کردن بر معضلات و حرکت به سوی پیشرفت است و امیدوار شد که آینده سینمای خوزستان با توجه به سیاست­‌های اتخاذ شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوید بخش و امیدوار کننده است.

این جلسه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاون هنری اداره کل، روسای ادارات اهواز، هویزه و باغملک و نیز عده‌ای از فعالان حوزه سینما در استان ، موسسه ها و شرکت های سینمایی برگزار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.