مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: نخستین جشنواره ی فیلم استان فرصتی برای کشف استعدادهای نو به شمار می آید.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ی فیلم تبریز اظهار کرد: برگزاری اولین جشنواره ی فیلم تبریز نوعی توفیق در حوزه ی سینمایی استان بوده و به ثمر نشستن زحمات تمامی سینماگران استان در این جشنواره جلوه گر خواهد شد.
وی با اشاره به جشنواره ی فیم وحدت، رحمت و سایر رویدادهای سینماگران استان گفت: اثرات نخستین جشنواره فیلم استاندر قالب فیلم کوتاه، داستانی، انیمیشن و مستند و در گستره ی استانی هستند و امید است در آینده شاهد گسترش و برگزاری آن در سطح ملی باشیم.
وی عنوان کرد: امید است در آینده این جشنواره در سطح ملی و در فضای رقابتی گسترده تر برگزار شود و فیلم بلند نیز در اثرات وجود داشته باشد.
محمدپور بیان کرد: پتانسیل و ظرفیت کارهای بزرگ سینمایی در استان وجود دارد و جشنواره هایی از این قبیل، مراوده بین سینماگران داخلی و خارجی را فراهم می کند.
 همچنین رغبت سینماگران را زیاد کرده و فضای رقابتی ایجاد می کند تا تمامی کنشگران حوزه ی سینمایی استان با محبت و همدلی همزایی کرده و کیفیت جشنواره را بالا ببرند.
محمدپور متذکر شد: حمایت از تشکل های فرهنگی و هنری از جمله فیلم و سینما و تقویت آنان از جمله سیاست های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و واگذاری این تشکل ها به بخش خصوصی از محوریت های اصلی آن است.
وی با اشاره به دستاورد برادران ارک در جشنواره ی کن گفت: این دستاوردها اعتماد به نفس را به سینماگران استان بازگرداند. از این رو از تمامی سینماگران استان اعم از داخلی و خارجی در راستای برگزاری این جشنواره دعوت می کنیم.
علی اکبر افتخار، رئیس انجمن سینمای استان نیز در  این نشست اظهار کرد: سطح و رشد سینما در هر منطقه نشانگر بالندگی فرهنگی آن منطقه است و هر چه این صنعت رشد کند، خبر از پویایی فرهنگ و هنرمندان آن منطقه می دهد.
وی گفت: تبریز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران صاحب سبک و سخن در جشنواره های سینمایی بود و پس از چندین دوره توقف جشنواره ی جدیدی در راه است.
وی همچنین با اشاره به کسب جوایز برادران ارک و فیلم سازانی چون اصغر یوسفی نژاد گفت: استعدادها و پتانسیل های سینماگران باید شناسایی شود تا شاهد موفقیت های بزرگی در حوزه ی هنر و سینما باشیم.
افتخار بیان کرد: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از 10 الی 13 مرداد برگزار می شود و امید است جشنواره ی آبرومندانه و شایسته ای در سطح استان برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: گسترش ظرفیت های سینمایی در استان و ایجاد محل رقابت سالم برای سینماگران استان و برگزاری وورک شاپ ها برای آموزش از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی تاکید کرد: موضوع فیلم ها آزاد بوده و بخش ویژه ی آن نیز شامل تبریز در گذر تاریخ و فرهنگ، اقتصاد مقاومتی، جلوه های گردشگری در منطقه آزاد ارس و اهدای عضو است.
مرتضوی، دبیر جشنواره ی فیلم تبریز نیز در رونمایی از پوستر بیان کرد: رسانه ها در این میان نقش بسیار پررنگی را ایفا می کنند و امید است در آینده ای نه چندان دور شاهد برگزاری این جشنواره در سطح ملی باشیم.
وی افزود: مدت زمان برگزاری جشنواره سه روز خواهد بود که پخش 12 الی 15 ساعت فیلم و برگزاری نشست تخصصی آسیب شناسی فیلم کوتاه در استان، برگزاری سه کارگاه تخصصی و بهره مندی از اساتید از جمله بخش های آن خواهد بود.
وی از طراحی تندیس دائمی جشنواره با نمادی ازتبریز خبر داد و گفت: تبلیغات میدانی و فضای مجازی از عصر امروز آغاز خواهد شد تا زحماتمان به ثمر بنشیند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.