به گزارش ایرنا آیت الله ابوالحسن حسن‌زاده روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در استانداری خوزستان اظهار کرد: مدتی است هر چه از خوزستان مخابره می‌شود اخبار منفی مانند ریزگردها، نزاع ها ، قطعی آب و برق و ... است.
وی افزود: گفتن این جمله که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد کافی نیست بلکه برای ایجاد امید در مردم باید عملی دست به کار شویم تا مردم اثر آن را ببینند، مردم خوزستان احساس خوبی ندارند چراکه هنوز در کنار منابع عظیم فقردراین استان وجود دارد.
امام جمعه موقت اهواز یکی از مشکلات اصلی خوزستان را توسعه نامتوازن خواند و تصریح کرد: بسیاری از شرکت های بین المللی بخشی از درآمد خود را صرف منطقه محل فعالیت خود می‌کنند که باید در خوزستان نیز این اتفاق بیفتد.
آیت الله حسن زاده ادامه داد: تعبیر آتش به اختیاری که مقام معظم رهبری استفاده کردند شاید جدید بود اما از لحاظ محتوا موضوع جدیدی نبود بلکه پیش از این مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده بودند به عنوان مثال گروه‌های جهادی، تیم‌های پزشکی و غیره که به مناطق محروم می‌روند حرکت های خودجوشی هستند که بدون هیچ گونه بخشنامه و ابلاغی از سال های قبل مشغول به فعالیت در این حوزه هستند.
وی تاکید کرد: فرمایش مقام معظم رهبری درباره مسایل فرهنگی است و استفاده سیاسی از این تعبیر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری است.
حسن زاده توضیح داد: باید از فعالیت های خودجوش حمایت شود، سال‌ها است که در مساجد اهواز شاهد چنین حرکت های خودجوشی هستیم اگرچه این فعالیت‌ها فقط بخش کمی را پوشش می‌دهد اما به صورت کیفی کار می‌کند.
وی با اشاره به این که در حوزه آموزش و پرورش باید از مدارس اَمین حمایت و کانون‌های فرهنگی مساجد نیز باید تقویت شوند گفت: متولی فعالیت های فرهنگی فقط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه همه دستگاه ها موظف به همکاری در این زمینه هستند.
امام جمعه موقت اهواز گفت: در بحث فرهنگی نمی‌توان سلبی عمل کرد بلکه باید ایجابی عمل شود.
وی اظهار کرد: در استان خوزستان از نظر پتانسیل‌های گردشگری مذهبی، گردشگری تاریخی و گردشگری طبیعی ظرفیت خوبی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند و از طریق آن ها اشتغال ایجاد و زیرساخت های لازم برای آن فراهم شود.
حسن زاده بیان کرد: فضای سبز در چند سال اخیر رشد خوبی داشته است اگر هوا خوب شود همه مردم از این فضای سبز استفاده می کنند و شاهد هستیم که گاهی جاده ساحلی اهواز حتی جای نشستن ندارد که این استقبال نشان می دهد با وجود امکانات دیگر نیازی نیست که مردم پای ماهواره ها بنشینند.
وی تاکید کرد : اگر خلاهای تفریحی در استان برطرف و گردشگری تقویت شود مردم از آن استفاده می کنند و انرژی خود را در فضاهای گردشگری تخلیه می‌کنند نه با دیدن رسانه های بیگانه.
/6002/7164
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشاردهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.