به گزارش ایرنا مسعود صدری یکشنبه در نشست مشترک شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی و مدیرگروه برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه خوزستان در سرسرای جلسات این اداره کل بیان کرد: هدف از برگزاری این نشست، بررسی و حل موضوعات مرتبط با پنجره واحد خدمات شهری، بررسی نحوه انتقال درآمدهای مالیاتی، بررسی افتتاح حساب های دولتی با توجه به فراز و نشیب هایی که در گذشته تا به حال داشته و پروژه جمع آوری و فروش اموال تملیکی است.
وی افزود: موضوع پنجره واحد خدمات شهری، پروژه مشترکی است بین شهرداری های استان و به موازات آن به عنوان یک پروژه اقتصاد مقاومتی که از جمله پروژه های وزارت اقتصاد و دارای اهمیت ویژه ای است و اقدام مکمل و موازی اقتصاد و دارایی و شهرداری ها را می طلبد تا به سرانجام برسد.
صدری ادامه داد: طرح پنجره واحد که یک طرح ملی است و بین وزارت امور اقتصادی و دارایی و شهرداری ها مشترک است؛ بر اساس این طرح خدمات شهری که توسط دستگاه ها و شرکت های مختلف در استان انجام می شود مانند گاز، برق، آب، مخابرات و.. در یک مکان تجمیع می شوند.
وی با تأکید بر اهمیت عملیاتی کردن پروژه پنجره واحد خدمات شهری، بیان کرد: این پروژه به عنوان یکی از شاخص های جهانی بهبود فضای کسب و کار است و عملیاتی کردن آن در رتبه کشورها تاثیر بسزایی دارد، بنابراین با توجه به این موضوع مرکز پژوهش های مجلس نیز شاخص های کشوری بهبود فضای کسب و کار را در در استان ها رصد می کند.
صدری گفت: از جمله اقداماتی که در بهبود فضای کسب و کار می درخشد ارائه خدمات به مشتریان از طریق پنجره واحد خدمات شهری است تا شهروندان ضمن برخورداری از خدمات و صرفه جویی در وقت و کاهش هزینه ها خدمات مطلوب تری از طریق این پنجره واحد خدمات شهری داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت و همکاری شهرداری های خوزستان گام های جدی و موثری در جهت عملیاتی کردن پنجره واحد خدمات شهری و به تبع آن با توجه به تاثیر مستقیم این شاخص در رتبه جهانی کشور ها، این اقدام، فضای کسب و کار کشور را ارتقا دهد.
' ادیب زرگانی' رئیس خزانه معین خوزستان، نیز گزارشی از نحوه انتقال درامدهای مالیاتی و چگونگی افتتاح حساب های دولتی به خزانه کل کشور را ارائه و اعلام کرد: مطابق با بخشنامه جدید خزانه دار کل کشور باید تمامی درآمدهای دولت به صورت سیستمی به خزانه کل کشور واریز شود.
' شهاب صدیقی' مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی خوزستان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته توسط شهرداری برای ایجاد پنجره واحد خدمات شهری، افزود: با بررسی اقدامات سایر استان ها در این زمینه و الگوبرداری از تجربیات آنها،امیدواریم در خوزستان نیز اقدامات ویژه صورت گیرد، تا هم شهرداری، هم دستگاه های مرتبط با موضوع و هم شهروندان از خدمات آن منتفع شوند.
7158 /6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.