به گزارش ایرنا براساس گزارش سایت این فستیوال امسال 66 عکاس ایرانی در نمایشگاهی با عنوان (ایران؛ 38 سال) از 12 تیرماه تا 5 شهریور در این فستیوال حضور دارند.
از میان این 66 عکاس ایرانی شرکت کننده هفت شرکت کننده به نام‌های گوهر دشتی، میعاد آخی، دانیال خدایی، صادق تیرافکن، محسن راستانی، بابک کاظمی، جاسم غضبانپور خوزستانی هستند و به نمایشگاه راه یافتند.
آناهیتا قباییان و نیوشا توکلیان ، گردآورندگان نمایشگاه در معرفی این نمایشگاه می گویند'با این نمایشگاه می خواهیم کسانی که امروز، تصویر ایران را شکل می­ دهند معرفی کنیم. ترکیب بسیار متنوعی از عکاسان، هنرمندان و فیلمسازان، تصویر کشوری را که هنوز درگیر انقلاب و جنگ است، ترسیم می کند. ایران همزمان هم کشوری جوان است هم کهن. هزاران سال از تاریخ ایران قبل از انقلاب اسلامی 1979 بوده است. ما از این سال دوباره شروع به شمردن می کنیم. ایران: 38 سال، نمایشگاهی است برای گرامیداشت فرهنگ شعر تصویری که ایرانیان پذیرای آن شده اند.'
جشنواره‌ تابستانی عکاسی آرل (که سابقاً به عنوان جشنواره بین‌المللی عکاسی آرل مشهور بود)، یک فستیوال تابستانی ویژه عکس است که هرساله در شهر آرل از 12 تیر تا 2 مهر 1396 در جنوب فرانسه برگزار می‌شود.
این رویداد در سال 1970توسط عکاس اهل آرل(Lucien Clergue) نویسنده فرانسوی ( Michel Tournier) و تاریخ نگار (Jean-Maurice Rouquette) بنیان نهاده شد. فستیوال آرل به سبب نمایش آثاری که تا به حال چندان در فضای عمومی منتشر نشده اند، تاثیری بین الملی دارد.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار دهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.