به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های امروز نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود:عده ای گرفتار مشکلات این موسسه شدند که باید دید این موسسه مجوز داشته یا خیر اگر مجوز دارد چرا پاسخگوی سپرده گذاران نیست و اگر مجوز ندارد چرا مسئولان اجازه دادند کار به اینجا بکشد.
وی ضمن انتقاد از وضعیت پیش آمده گفت:برخی افراد همه دارایی خود را در این موسسه سپرده گذاری کرده اند و اکنون با مشکلات فراوانی روبرو شده اند که در این خصوص مسئولان باید پاسخگو باشند.
خطیب جمعه دزفول با بیان اینکه مردم دزفول رقم قابل توجهی در موسسه آرمان سپرده گذاری کرده اند گفت:بانک مرکزی به جای دادن وعده هر چه سریعتر مشکل سپرده گذاران این موسسه را حل کند.

**صرفه جویی در مصرف برق توصیه امام جمعه دزفول به مردم
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های نماز ضمن توصیه به مردم برای کاهش مصرف برق گفت:هوا به شدت گرم شده که شهروندان باید صرفه جویی کنند و از شهروندان انتظار می رود اگر 2 کولر در منزل دارند در این شرایط سخت تنها از یک کولر استفاده کنند تا هم اسراف نشود و هم منجر به قطع برق دیگر شهروندان نشود .

**افراد بومی اولویت استخدام در بیمارستان دزفول
امام جمعه دزفول گفت:با پیگیری های انجام شده ساخت بیمارستان یازهرا در زمینی به وسعت پنج هکتار و زیربنای 40 هزار متر مربع در هفت طبقه آغاز شده ، در طراحی این بیمارستان 400 تخت پیش بینی شده که تا 550 تخت قابل افزایش است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود:اعتبار اولیه این بیمارستان یک هزار میلیارد ریال می باشد که 50 درصد آن از سوی وزرات بهداشت،25 درصد از سوی بنیاد برکت و 25 درصد دیگر توسط بنیاد علوی تامین خواهد شد .
امام جمعه دزفول از این طرح درمانی به عنوان بزرگترین پروژه درمانی استان خوزستان یاد کرد و ادامه داد:فاز نخست این بیمارستان با 200 تخت در مدتی کمتر از 3 سال ساخته می شود اما باید توجه داشت در جذب نیرو برای این بیمارستان اولویت با شهرستان دزفول است مگر اینکه تخصصی در دزفول نباشد.
خطیب جمعه دزفول همچنین به برخی افراد در خصوص بهره برداری از این طرح درمانی به نام خود هشدار داد و گفت: اشخاصی که در پیگیری و اجرای این طرح درمانی و آموزشی نقشی نداشته اند حق ندارند سهم خواهی کنند یا در اجرای پروژه دخالت بیجا نمانید، این افراد کارها را به نام خود مصادره نکنند و اجازه دهند طرح مذکور طبق روال قانونی پیش رود .
امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول هشتم شوال سالروز تخریب بقاع ائمه اظهار(ع) در قبرستان بقیع توسط آل سعود را تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد بزودی با سقوط آل سعود زیارت بقاع متبرکه مسیر شود.
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در نماز عید فطر اشاره کرد و گفت:رژیم آل سعود چندین سال است که با سلاح های اهدایی آمریکا و اسرائیل مردم بی گناه یمن را به خاک و خون می کشد و مجامع بین المللی سکوت اختیار کرده اند و بیماری وبا مردم یمن را تهدید می کند .
حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد:مقام معظم رهبری موضوع آتش به اختیار را مطرح کردند و تاکید کردند که مفهوم آتش به اختیار باید در امور فرهنگی تبیین شود زیرا خلل و نفوذهای زیادی در کشور وجود دارد که جوانان و صاحبان همت و اندیشه باید بصورت خودجوش کارهای فرهنگی را پیش ببرند .

** اعتقادات دینی در سند 2030 نادیده گرفته شده است
امام جمعه دزفول در خصوص سند 2030 نیز گفت:آثار و عواقب این سند در سال 2030 نمایان می شود که در آن 17 بار از واژه متعهد می شویم آمده است و این به معنی این است که هرکس که این سند را امضا می کند باید هرساله به یونسکو پاسخگو باشد .
وی ادامه داد:سند 2030 تحت عنوان توسعه پایدار مطرح است که پنج وزارتخانه را درگیر می کند و به دنبال توسعه جدای از فرهنگ دینی است و نگاهی سکولار و بی دینی نسبت به توسعه دارد .
خطیب جمعه دزفول افزود:این سند برای زن به عنوان مادر و همسر در خانواده هیچ نقشی قایل نشده است .
وی با تاکید بر اینکه در این سند اعتقادات دینی دیده نشده است گفت:نباید به گونه ای برخورد شود که موقتا این سند کنارگذاشته شود و دوباره رو شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت:در حاشیه نماز عید فطر میثم مطیعی مداحی کرده که در فضاهای مجازی حاشیه های زیادی به دنبال داشته است در حالی که اگر کسی نسبت به اشعار خوانده شده نقد دارد می تواند با منطق استدلال کند و نیازی به این همه هجمه در فضای مجازی نیست.
وی افزود:در حال حاضر ، اولویت پیگیری مسایل و مطالبات مردمی است نه توجه به این حاشیه ها.
خطیب جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه ها فتح موصل عراق را تبریک گفت و افزود:موصل در مدت 24 ساعت به علت خیانت برخی فرماندهان به دست دشمن افتاد و بعد از سه سال با خسارت ها و تلفات بسیار خرابه ای به نام موصل پس گرفته شد که اینها همه نشانه غفلت است.
حجت الاسلام قاضی در پایان خطبه های امروز از حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر و همچنین از برگزار کنندگان نماز عید در دزفول تقدیر کرد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.