به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش در مسجد جوادالائمه اهواز اظهار کرد: واقعه هفتم تیر نمایش خونین تقابل دو جریان اسلام ناب محمدی(ع) و خط امام(ره) و از سویی دیگر جریان اسلام آمریکایی و منافقان بود که به این روز منتهی شد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اکنون در کشور ما این تقابل با عنوان های جدیدی وجود دارد اما در چنین شرایطی نیاز است که این تقابل را ریشه یابی کنیم.
وی بیان کرد: درحال حاضر برخی از افراد منحرف در فضای مجازی صحبت های بی ربطی منتشر کرده اند و گفته اند که بحث اسلام ناب و اسلام انحرافی بی معنا است و برگشت به اسلام ناب یک امر بی جاست.
آیت الله حیدری تصریح کرد: این افراد منحرف می گویند که برگشت به اسلام زمان پیامبر(ص) بی معنا است درحالی که اسلام خصوصیت های خاص خود را داشته و مجموعه ای از باید ها و نباید ها، اخلاق و احکام و یک امر تشریعی است اما این امر تشریعی ضمن این که دارای قرائت خالص و ناب بوده ممکن است قرائت انحرافی و بدعت آمیز نیز داشته باشد.
وی ادامه داد: معیارهای قرائت اسلام ناب، قرآن و سنت صحیح و سیره عترت پیغمبر(ص) است و اگر کسی به این منابع مراجعه کند می تواند اسلام ناب را بهتر بشناسد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلام ناب می گوید مسلمان ها نسبت به انحراف ، ظلم و ستم نباید بی تفاوت باشند اما بنی امیه برداشت غلطی را ترویج دادند و معتقد بودند پیروزی با آن کسی است که دارای قدرت بیشتری از نظر نظامی است.
آیت الله حیدری تصریح کرد: اکنون در برخورد با صهیونیست بین الملل اسلام ناب همان چیزی است که در قرآن آمده و امام امت و رهبر معظم انقلاب مطرح کرده اند که آن مقاومت در برابر صهیونیست است.
وی بیان کرد: اسلام آمریکایی اعتقاد دارد که در چنین شرایطی باید دست در دست رژیم اشغالگر گذاشته و از تمامی جرم و جنایت های این رژیم صهیونیستی چشم پوشی کرد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دردوران پیش از انقلاب نیز تقابل این دو جریان بین جامعه روحانیت مبارز و برخی افراد منحرف وجود داشت.
وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این تقابل بین اسلام ناب و جبهه اسلام انحرافی ایجاد شد که جبهه اسلام ناب با پرچمداری روحانیت مجاهدی نظیر شهید بهشتی و سایر شاگردان مخلص امام (ره) و به همت نهادهایی چون مجلس و تشکل های انقلابی ، سپاه و جهاد اهداف اسلام ناب دنبال می شد.
آیت الله حیدری تصریح کرد: امام خمینی(ره) در آن دوران به کمک مردم و افراد صالح ، نظامی را دارای بعد سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی براساس تعالیم اسلام بنیانگذاری کرد که نمونه بارز ولایت فقیه است.
وی گفت: بحث عدالت اجتماعی، آزادی های مشروع و اقتصاد اسلامی، دادن مسئولیت ها به افراد متعهد و متخصص، مقابله با قوم گرایی و دعوت به امت واحده اسلامی از ویژگی های اسلام ناب است که شهید بهشتی پرچمدار این جبهه اسلامی بود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: در مقابل این جبهه اسلامی ، جبهه ای بود که از افرادی نظیر منافقان، جبهه ملی، نهضت آزادی ، جنبشی ها، کمونیست های اقلیت و اکثریت و طرفداران قطب زاده به رهبری بنی صدر قرار داشت.
وی بیان کرد: این جبهه های منحرف معتقد بودند نیازی نیست که احکام را از قران برداشت کنیم بلکه باید تعالیم غربی ها را برای اداره کشور پیاده کنیم.
7152/6068 خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.