به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور روز دوشنبه درجمع راهپیمایان 15 خرداد د قم در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: حضرت امام فرمودند اگر چه 15 خرداد مردم را عزادار کرد ولی در عوض نظام سلطنتی را رسوا، و جامعه را بیداری بخشید، و از این جهت که منشاء انقلاب بود جای تبریک دارد.
وی 15 خرداد را در حقیقت نقطه آغازین رسمی انقلاب توصیف کرد، و افزود: با شرایطی که رژیم ستم شاهی به لحاظ اختناق، استبداد، دیکتاتوری، خشونت، سرکوب، زندان، شکنجه و تبعید در کشور ایجاد کرده بود، و مردم هر روز شاهد ترویج فرهنگ منحط غربی و آمریکایی بودند، کاسه صبرشان لبریز و اقدام به برپایی قیام علیه این رژیم کردند.
وی با اشاره به حوادث تلخی که منجر به شکل گیری حادثه 15 خرداد شد، تصویب لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی و مصونیت قضایی اتباع آمریکایی در ایران را از جمله آن برشمرد، و افزود: به تعبیر حضرت امام اگر شاه ایران با اتومبیل خود یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد، باید محاکمه شود ولی اگر یک آشپز آمریکایی مرجع تقلید ایرانی را زیر بگیرد محاکمه آن به جای ایران باید در آمریکا انجام شود.
وی بااشاره به تلاش شاه برای نشاندن بذر تفرقه و اختلاف میان علما و مراجع قم از طریق ملاقات با برخی از آنها ، افزود: علما بلافاصله به این توطئه پی بردند و به شاه اجازه ملاقات ندادند، قم نیز یکپارچه تعطیل شد و مردم پیام کوبنده ای به شاه ملعون دادند.
نماینده قم درمجلس شورای اسلامی بابیان اینکه قیام 15 خرداد نظام ستم شاهی را در درون خود ذوب کرد و این انقلاب تحت تاثیر سه عنصر در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید، رهبری و مردم را از جمله آن ذکر کرد، و افزود: ایمان و همچنین خاصیت و جوهره معنویت دینی که در مردم وجود داشت نیز به عنوان عنصر سوم سوخت موتور این انقلاب بود، و امام توانست این مردم را با ایمان و معنویت و تکیه بر دین و دین باوری در این مسیر حرکت بدهد.
ذوالنور همچنین با گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد انتصاب رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جانشین حضرت امام در 14 خرداد 68 از سوی مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر انقلاب در طول این سال ها توانستند کشتی انقلاب را در این امواج مصنوعی و ساختگی استکبار جهانی به مسیر اصلی خود حرکت دهند، از این رو این انتصاب یک انتصاب الهی و تبلور و تجسم آیه شریفه قرآن بود.
15 ماه سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در سال 1342 است که در جریان این رویداد شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه ها به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.