به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان کرج به فرارسیدن بیست و نهم فروردین‌ماه، روز ارتش اشاره کرد و گفت: این روز توسط امام راحل نام‌گذاری شد.
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه ارتش به‌سرعت به انقلاب پیوست و از آرمان‌های انقلاب دفاع کرد، به نخستین اقدام ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ارتش در سرکوبی شورشی که توسط گروهک‌های چپی و مزدوران استکبار در منطقه ترکمن‌صحرا در نزدیکی مرز ایران و شوری سابق نقش مؤثری داشت.
وی به جنگ روانی علیه ارتش در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و گفت: جریانی که این جنگ روانی را مدیریت می‌کرد سعی داشت ارتش را یک نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم معرفی کند.
خطیب جمعه کرج با اشاره به بالا گرفتن تشنج‌ها درباره ارتش، گفت: در آن سال‌ها فرماندهان وقت ارتش از امام راحل خواستند فرماندهی خودشان را بر کل قوای نیروهای مسلح مجدداً اعلام کنند تا با استفاده از حکم حکومتی دوامی در ارتش حاصل شود.
مرگ بر آمریکا شعار همیشگی مردم ایران است
آیت‌الله حسینی همدانی ضمن تبریک به نیروهای ارتشی، مرزداران و همه پاسداران حفظ ارزش‌های اسلامی و کسانی که برای دفاع از ایران تلاش می‌کنند، تأکید کرد: امام خمینی (ره) در بیست و نهم فروردین‌ماه سال ۵۸ فرمان تاریخی را صادر کردند و سنگ بنای روز ارتش در این روز بنا شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری به دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار تأکید کردند که جبهه‌ای از دشمنان در مقابل نظام قرار دارند که هدف آن‌ها نابودی یا از درون تهی کردن نظام است و دائماً تلاش می‌کنند به مسئولان القا کنند که نمی‌شود و نمی‌توانید.
وی تأکید کرد: مردم در چهل سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد با همه کارشکنی‌ها و دشمنی‌های خناسان داخلی و بیگانگان به‌خصوص آمریکا که در حق نظام به کار گرفته تا ایران را به‌زانو درآورند ثابت کرده‌اند در همه عرصه‌ها توانایی بالایی دارند و می‌توانند.
خطیب جمعه کرج به تهدید دشمنان درباره ایران اشاره کرد و گفت: آن‌ها تهدید به محاصره اقتصادی و حمله نظامی می‌کنند تا ملت ایران را به‌زانو درآوردند ولی شعار مردم همیشه «مرگ بر آمریکا» خواهد بود.
عملکرد دولت و شوراها برای مردم تشریح شود
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه شعار ما می‌توانیم توسط مردم به‌خوبی محقق می‌شود، گفت: این در حالی است که شعار ما می‌توانیم از سوی مسئولان با کاستی‌هایی همراه است، این مشکل باروی کار آمدن مدیریت انقلابی، پرتحرک، پرکار، خستگی‌ناپذیر و جهادی به‌جای مدیریت کهن‌سالان و زمین گیران و پیرمردان حل و در آینده جبران شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد متولیان باید در سه زمینه بیشتر کار کنند اول در خصوص حضور حداکثری مردم است که باید این حضور دشمن‌شکن باشد که این مهم باعث تقویت نظام می‌شود، دشمن قصد دارد افکار عمومی را مدیرت کرده و تشنج ایجاد کند.
وی با تأکید بر اینکه دشمن تلاش می‌کند میان مردم و نظام شکاف ایجاد کند، گفت: دشمنان سعی می‌کنند مشارکت مردم را کم کنند تا مشروعیت نظام را کمرنگ جلو دهند به همین منظور باید برای حضور حداکثری از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.
خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه باید شاخص‌ها و ملاک‌های کاندیدها دائماً مطرح شود، گفت: این مهم هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم در انتخابات شوراها باید بازگو شود.
آیت‌الله حسینی همدانی به تشریح عملکردهای داوطلبان تأکید کرد و گفت: این مهم برای روشنگری و هدایت برای انتخاب اصلح ضروری است.
فامیل و همشهری بودن نباید ملاک انتخاب باشد باید افراد متخصص و با برنامه انتخاب شوند کسانی که قدرت مقابله با زورگویان را دارند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه عملکرد دولت و شوراها باید روشن و شفاف بیان شود، گفت: باید اقدامات در حوزه داخلی و خارجی بیان شود تخلفاتی که صورت گرفته و اقداماتی که باید انجام می‌شد و نشده باید بیان شود.
وی در خصوص انتخابات شورای شهر و روستا، گفت: فامیل و همشهری بودن نباید ملاک انتخاب باشد باید افراد متخصص و با برنامه انتخاب شوند کسانی که قدرت مقابله با زورگویان رادارند.
خطیب جمعه کرج تأکید کرد: به برخی از اعضای شورا می‌گویم چرا فلان مصوبه تصویب‌شده است در جواب می‌گویند تحت‌فشار بوده‌ایم، این افراد به درد شورا نمی‌خورند.
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه برخی وامداران صاحبان قدرت و ثروت هستند، گفت: چنین شخصی جرات سؤال کردن و استیضاح را ندارد و منافع مردم را به خطر می‌اندازد.
وی خطاب به مردم، گفت: خرج‌های انتخاباتی برای شما ملاک باشد بپرسید که این هزینه‌ها از کجا آمده، چه کسی برای آن‌ها خرج می‌کند.
خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه بنده مطلع هستم برخی خرج‌های کلان می‌کنند تافلانی در فلان مسند بماند، گفت: این مسئله را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم شخص موردنظر تخلف دارد و تا وقتی فلانی بر سرکار است وی حاشیه امن دارد به همین منظور هزینه می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: برخی نیز تلاش می‌کنند فلانی در فلان مسند نباشد زیرا مزاحم آن‌ها برای رسیدن به مقاصد پلیدشان است.
انتقاد امام جمعه کرج از عدم تعیین تکلیف احکام فرمانداران کرج و فردیس
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه کاندیدها باید اولویت حوزه انتخابیه را بشناسند، گفت: کاندیدها در خصوص آسیب‌های اجتماعی، مسائل فرهنگی و سبک زندگی اسلامی دغدغه مند باشند.
وی خطاب به مردم گفت: عملکردها را در حوزه دولت و شوراهای شهری و روستا راستی آزمایی کنید ببینید آمارهای که ارائه می‌شود درست است یا نادرست.
خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه امام راحل فرمودند طوری موضع نگیرید که دشمنان از شما تعریف کنند، گفت: این تعریف و تمجیدها و تخریب‌ها برای تصمیم‌گیری راجع به برخی افراد قابل‌ملاحظه است در عرصه انتخابات شخصی ثبت‌نام می‌کند و بلافاصله برخی شروع به موضع‌گیری می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه کاندیدها نباید برای نظام هزینه سازی کنند، گفت: عملکرد نابخردانه برخی‌ها پل پیروزی برای دشمنان نظام نشود مردم با آگاهی حرکات را رصد می‌کنند.
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به اینکه حکم فرمانداران فردیس و کرج سرپرستی است، هشدار داد: فرمانداران نقش مؤثری در انتخابات دارند باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود تا اشکالی در انتخابات پیش نیاید به همین منظور باید حکم فرمانداران مشخص شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 616702
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.