به گزارش ایرنا، روز جمعه مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بر اساس برنامه ریزی تعیین شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، مسوولان این اداره به همراه روسای هیات های ورزشی، ورزشکاران، قهرمانان و پیشکسوتان استان با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس همگام با دیگر اقشار جامعه بار دیگر انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند و فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند.
ورزشکاران و جوانان و مسئولین ورزش استان که در گرمای طاقت فرسای هوا از ساعت 10 صبح در مقابل درب مسجد آیت الله جزایری اهواز تجمع کرده بودند با شروع راهپیمایی رای ساعت 11 حرکت خود را دوشادوش مردم آغاز کردند و طبق معمول سنوات گذشته جمعیت چشمگیری از جامعه ورزش و جوانان در بین مردم حضور یافتند.
لباس های یک دست ورزشکاران رشته های مختلف که در راهپیمایی روز قدس حضور یافته بودند جلوه خاصی به راهپیمایی داده و حضور ورزشکاران رزمی کار و موتور سوار با لباس های مخصوص به رشته خود، در راهپیمایی نمایان بود.
جامعه ورزش خوزستان همانند سال های گذشته دوشادوش مردم ولایتمدار استان با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و شعارهایی با همین مظمون که فلسطین تنها نیست حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام داشتند.
در این همایش بزرگ روسای هئیت‌های ورزشی مختلف نیز حضور داشتند و در کنار آنها ورزشکاران هر هیئت با لباس‌های یک‌دست ورزشی راهپیمایی می‌کردند.
حضور موتورسواران با پرچم های مقدس ایران و لباس های فرم خود زیبایی حضور جامعه ورزش استان را در راهپیمایی روز جهانی قدس دو چندان کرده بود.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تقدیر از حضور پرشور قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش استان گفت: ورزشکاران و جامعه ورزش خوزستان با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، یک بار دیگر نشان دادند که در برابر ظلم، جنایت و کشتار مردم، کودکان و زنان مظلوم و بی دفاع فلسطین سکوت نمی کنند.
وی عنوان کرد: ما هر چه داریم از برکت این انقلاب و نظام اسلامی است بنابراین بر خود واجب دانستیم فرمان تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) را عملی کرده و حضور گسترده ای در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته باشیم.
افشین حیدری با اشاره به این که روز قدس میدان مبارزه حق علیه باطل است و کشته و زخمی شدن مسلمانان روزه دار در نوار غزه توسط رژیم اشغالگر قدس انزجار هر انسانی را بر می انگیزد افزود:برای این اساس امسال پرشور تر از گذشته در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافتیم تا بار دیگر با حماسه خود از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

*روز جهانی قدس روزتجلی وحدت مسلمین جهان
رئیس هیئت ورزشی کاراته خوزستان که یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی بود عنوان کرد: روز جهانی قدس روزتجلی وحدت مسلمین جهان درجهت رفع ظلم وبیداد و بی عدالتی ملتهاست و حضور در این راهپیمایی بسیار حیاتی است.
وی ادامه داد: ما امروز به اتفاق نوجوانان و جوانان کاراته کا در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافتیم تا به یاوه‌گویان بگویم که در کنار مردم مظلوم فلسطین هستیم و آنها را برادران و خواهران مسلمان و دینی خود می‌دانیم.

*روز قدس روز اعلام انزجار از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی
رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتور سواری خوزستان نیز حضور گسترده مردم در این همایش باشکوه را قدردانی از الطاف خداوند عنوان کرد و بیان داشت: داشتن سلامتی و امنیت امروز نعمت‌های بزرگی هستند که مردم کشورمان با دیدن شرایط و وضعیت مردم بی‌دفاع فلسطین بر خود واجب دانستند با حضور گسترده در این راهپیمایی حمایت خود را از این مسلمانان اعلام کنند.
وی ادامه داد: روزقدس روز دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و اعلام انزجار از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی است.

*قهرمانان از رویارویی با رقبای صهیونیست خودداری می‌کنند
رییس هیئت جودو استان خوزستان نیز گفت: در روز قدس بار دیگر با فرمان تاریخی امام راحل عهد و میثاقی مجدد می بندیم و با صدای بل نداعلام می داریم همچنان به آرمان های والای انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) وفادار خواهیم ماند.
وی تصریح کرد: روز قدس به عنوان یک روز بزرگ در تقویم کشورمان به ثبت رسیده و تا زمانی که نفس می‌کشیم باید با حضور در این راهپیمایی از مردم بی‌دفاع فلسطین در مقابل رژیم منحوس اسرائیل دفاع کنیم.
رئیس هیئت جانباز و معلولان استان نیز که به اتفاق قهرمانان و ورزشکاران افتخارآفرین این رشته در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس حضور یافته بود عنوان کرد: قهرمانان ما در میادین برون‌مرزی در مواجهه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی از حضور در میدان مسابقه خودداری می‌کنند و از این طریق نشان می‌دهند که چنین کشوری را به رسمیت نمی شناسیم.
وی افزود: ما نیز به مثابه قطره ای از اقیانوس عظیم ملت بزرگ ایران درحمایت از این حرکت عظیم با شرکت در راهپیمایی روز قدس آمدهای ایم تا بگوییم که مسلمانان غزه و فلسطین هرگز تنها نیستند و دنیا حامی آنها است.
به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس در اهواز و در گرمای نزدیک به 50 درجه از حد فاصل مسجد جزایری واقع در بازار امام خمینی (ره) آغاز و به مصلی مهدیه این شهرستان منتهی شد.
در طولی مسیر دستگاه های اجرایی استان و عده ای از مردم به صورت بسیج وار از طریق آب افشانی بر روی راهپیمایی کنندگان و یا پخش کلاه در طول مسیر موجب سهولت راه شدند.
6002 خبرنگار: پارسا شاکری **انتشاردهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.