روزها از آغاز مشکلات جدی موسسات مالی غیرمجاز می گذرد، موسسه هایی مثل ثامن الحجج، کاسپین، البرز ایرانیان، فرشتگان،آرمان و ... یکی پس از دیگری به مشکل بر می خورند و باز هم این مسئله مدام تکرار می شود.
گویی اصلا اراده ای برای برخورد با موسسات غیرمجاز وجود ندارد. در جایی که شهرداری بساط دست فروشی را به جرم غیرقانونی بودن از پیاده رو جمع می کند، چندین و چند موسسه میلیاردی وجود دارد که مجوز ندارند و هیچ کس با آنان برخوردی نمی کند. این طنز تلخ و شیوه برخورد دوگانه ، مردم را نگران تر از همیشه از سرنوشت خود کرده است.
مردم اکنون با سوالات جدی مواجه هستند:
1- چگونه است که برای راه اندازی دکه ای، شهری را باید امضا ستاند و برای راه اندازی یک موسسه ای چندین هزار میلیاردی، امضایی در کار نیست و مسئولیتی نیز وجود ندارد.
2- معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه، باید با چه ادله ای از وقوع جرم در یک موسسه غیرمجاز جلوگیری کند آیا صرف غیرقانونی بودن کافی نیست؟
3- چه کسانی پشت پرده راه اندازی چنین موسسات قدرتمند مالی و ضعیف از نظر قانونی هستند. آیا آنان در مقابل قانون روئین تن هستند؟
مردم به فرموده حضرت امام(ره) ولی نعمتان این انقلاب بودند. آیا رواست پول هایی که مردم با هزار جان کندن و از نان خانواده زدن و با کف یمین و عرق جبین جمع آوری کردند را اینگونه به موسساتی بسپاریم که سر و ته ندارند.
گفته می شود که از قبل به مردم گفته اند که این موسسات قابل اعتماد نیستند که شاید این عذر بدتر از گناه است که اگر غیرقانونی هستند مراجع قانونی باید در کسری از ساعت آنها را به زیر بکشاند تا کسی دیگر با پول و جان و روان مردم بازی نکند.
سخن آخر اینکه این سپرده ها گاهی پول درمان بوده و گاهی پول خانه کسی و گاهی پول بیش از سی سال پس انداز کسی دیگر. آنان ولی نعمتان این انقلاب اند و شما خدمتگذار. حرمت این مردم نجیب باید نگه داشته شود زیرا شایسته رفاه اند و استرس و فشار روانی طیبنده آنان نیست.
6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.