به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در جلسه شورای ترویج فرهنگ و شهادت شهرستان چادگان افزود: از بنیاد شهید شهرستان تقاضا داریم وصیت نامه شهدای شهرستان را جمع آوری کند تا به صورت یک کتاب تدوین شود.
وی با بیان اینکه مبنای اصلی نظام جمهوری اسلامی قیام حضرت سیدالشهدا بود، اظهار کرد: امروز نیز باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه تر شود.
فرماندار چادگان نیز در این جلسه گفت: هر شهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است و ما باید دنباله روی راه آنان باشیم و در کارهایی که برای ترویج فرهنگ شهادت صورت می گیرد در مقابل حقی که آنان بر گردن ما دارند، کوتاهی نکنیم.
مهدی اسدپور افزود: لازم است فرهنگ ایثار و شهادت درشهرها و روستاهای شهرستان نسل به نسل انتقال داده شود.
وی اظهار کرد: به منظور ارج نهادن به شهدا، شب شعر توسط اداره ارشاد اسلامی برگزار و اسامی شهدا در آن بیان شود تا پیام آنها همیشه زنده نگه داشته شود.
ولی الله مهدی خانی رئیس اداره بنیاد شهید چادگان نیز در این جلسه اظهار کرد که انتظار می رود اداره ها، برنامه های کاری خود را نسبت به خواسته های خانواده شهدا در اولویت کاری خود قرار دهند و با اداره بنیاد شهید همکاری داشته باشند.
همچنین شهردارچادگان گفت: تهیه یادبود(المان) پنج شهید گمنام شهر چادگان دردستورکار شهرداری قرارگرفته است که تا کنون بیش از 60 درصد عملیات احداث آن اجرایی شده و پیش بینی می شود درهفته دولت به بهره بردای برسد.
عنایت الله امیرحاجیلو افزود: شهرداری چادگان در راستای ارائه خدمات به خانواده معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان در راستای خدمات شهری و ساخت وساز مسکن، تخفیف های ویژه ای را برای این خانواده ها درنظر می گیرد.
شهرستان چادگان 166 شهید ، 230 جانباز و 15 آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
شهرستان چادگان با 2 شهر و 2 بخش و با 35 هزارجمعیت در غرب اصفهان قراردارد.
ت/ع/7131/3011 تنظیم کننده: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.