یکی از این کارگران در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: حقوق ماه های فروردین و اردیبهشت کارگران فضای سبز منطقه 8 و حق بیمه آنها پرداخت نشده است.
وی که خواست نامش فاش نشود افزود: در سه سال گذشته پیمانکار به تعهدات خود عمل نکرده و تعطیل کاری و شب کاری و حق اولاد کارگران را نیز پرداخت نکرده است.
یکی دیگر از کارگران نیز با اشاره به وضعیت بد معیشتی کارگران گفت: بیش از 15 سال سابقه کار در شهرداری دارم و در این مدت مشکلات حقوقی ما برطرف نشده است.
وی با بیان اینکه کارگران شهرداری حداقل حقوق را دریافت می کنند و با مشکلات بسیار معیشتی روبه رو هستند، تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به عید فطر از مسئولان می خواهیم که حقوق کارگران را پرداخت کنند.
یکی دیگر از کارگران حاضر در این تجمع گفت: اعتراض کارگران چندین روز است که آغاز شده و تا کنون در مقابل ساختمان شهرداری منطقه 8، شورای شهر اهواز و شهرداری مرکزی تجمع کرده ایم اما به خواسته کارگران ترتیب اثر داده نشده است.
وی اضافه کرد: امروز نیز از ساعت 5 صبح در مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده ایم اما هیچکدام از مسئولان پاسخگو نبوده اند؛ البته پیمانکار و شهردار منطقه هشت امروز برای گفت وگو با کارگران آمدند که شهردار مدعی شده پولی ندارد به کارگران بدهد.
وی اظهار کرد: برخلاف ادعای شهرداری، منطقه هشت یکی از پردرآمدترین مناطق اهواز است زیرا صنایع بزرگ استان مانند صنایع فولاد، کربن، لوله سازی، بنکداران و بازار آهن فروشان و... در این منطقه قرار دارند که مبالغ هنگفتی بابت عوارض و حق آلودگی پرداخت می کنند.
وی مدعی شد: یکی از معاونان شهرداری منطقه هشت با 2 نفر از اعضای شورای شهر نسبت فامیلی دارد به همین دلیل شهرداری و شورای شهر به اعتراضات کارگران وقعی نمی گذارند.
کارگران در حدود ساعت 12 به دلیل گرمای زیاد هوا متفرق شدند و اظهارکردند در روزهای آینده موضوع را به گونه دیگر پیگیری کنند.

* حقوق تا دوشنبه پرداخت می شود
شهردار منطقه هشت اهواز نیز در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: حقوق اردیبهشت کارگران فضای سبز تا دوشنبه آینده پرداخت می شود.
موسی ممبینی با بیان اینکه بر اساس اسناد موجود در شهرداری، حقوق فروردین به کارگران پرداخت شده اظهار کرد: شهرداری حق بیمه کارگران را از مطالبات پیمانکار برداشت، و پرداخت کرده که اکنون حق بیمه به روز شده است.
وی با انتقاد از کارگران به دلیل برگزاری تجمعات اعتراض آمیز افزود: کارگران از همان ابتدا راه اعتراض را اشتباه رفته اند و باید به اداره کار مراجعه می کردند زیرا مرجع رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما، اداره کار است.
ممبینی همچنین با اشاره به مشکلات اعتباری در شهرداری اهواز گفت: شرایط اقتصادی شهرداری تابع شرایط کشور است بنابراین امکان تاخیر در پرداخت حقوق کارگران وجود دارد و انتظار می رود کارگران کمی صبر داشته باشند.
7151 /6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.