محمد اسلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار تاسف از تصور برخی افراد که از کانال آبیاری به عنوان یک استخر استفاده تفریحی می کنند افزود:نوع طراحی کانال های آبیاری کشاورزی با شکل استخرهای عمومی کاملا متفاوت است و کانالهای آبیاری دارای عمق متفاوتی اند که حتی برای شناگران ماهر نیز خطرناک اندباشد.
وی گفت:کانال ها علاوه بر داشتن عمق زیاد ،دارای شدت حرکت بالایی نیز هستند که همین سرعت حرکت آب نیز بر خطرات شنا در آن می افزاید .
مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان اضافه کرد:به دلیل افزایش گرما بخش زیادی از فعالیت حریم بانی به جلوگیری از شناکردن در کانالهای آبیاری منطقه متمرکز شده است و به افرادی که قصد شنا در کانالهای آبیاری را دارند هشدار و تذکر داده می شود.
وی ضمن انتقاد از بی توجهی برخی افراد به تابلوهای هشدار دهنده ممنوعیت شنا گفت:علاوه بر اطلاعرسانی مکرر از طریق رسانه ها ،در اکثر نقاط حادثه خیز شبکه های آبیاری شمال خوزستان خطرات شنا کردن در کانال از طریق تابلوهای بتنی و فلزی گوشزد شده است و لازم است آموزش ها و هشدارهای لازم از طریق خانواده ها و مدارس به نوجوانان و جوانان ارائه شود.
اسلامی به اهمیت آبیاری به موقع مزارع کشاورزی به ویژه در فصل گرما اشاره کرد و گفت:قطع آب کانالها جهت کشف اجساد قربانیان به ویژه در فصل گرم سال به مزارع کشاورزی آسیب می رساند ضمن اینکه کانالهای آبیاری برای انتقال آب کشاورزی طراحی و ساخته شده اند و به هیچ وجه نباید مورد استفاده تفریحی قرار گیرند.
شبکه های آبیاری شمال خوزستان شامل شبکه های دز و کرخه شمالی با بیش از یکهزار و 400 کیلومتر کانال و زهکش نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی شمال خوزستان دارد .
در آخرین حادثه غرق شدگی در دزفول جوانی 20 ساله از عشایر منطقه هنگام شنا در کانال آبیاری کشاورزی شاه ولی در ابتدای جاده دزفول - شوشتر جان باخت.
از ابتدای امسال تاکنون گزارش مرگ پنج نفر هنگام شنا در کانال های آبیاری کشاورزی شوش ، اندیمشک و دزفول دریافت شده است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.