به گزارش ایرنا احمد زارعی روز یکشنبه در نشست کارگروه آرد و نان شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:به واسطه بارش های خوبی که اواخر پارسال در دزفول شاهد بودیم تولیدات محصولات کشاورزی بویژه غلات در این شهرستان خوب و با کیفیت است .
وی گفت:امسال حدود 150 هزار تن غلات به ویژه گندم در دزفول تولید شد که تاکنون 132 هزار تن غلات از کشاورزان خریداری شده است که از این میزان 25 هزار تن گندم بذری بوده است .
مدیر جهاد کشاورزی دزفول با تائید کیفیت بسیار بالای محصول گندم تولید دزفول گفت: کارخانه های بذر کشور به علت کیفیت بالای محصولات دزفول همواره خواهان بذر گندم تولید دزفول هستند ولی در برخی موارد به علت مشکل در حفظ محصول و یا مکان سیلو ممکن است محصول دستخوش مشکلاتی شود.
زارعی کیفیت محصول گندم امسال دزفول را عالی ارزیابی کرد و گفت:کاهش بارندگی و خشکسالی سال گذشته و در یک دوره 81 روزه موجب نابودی مزارع گندم دیم دزفول در منطقه سبیلی ، سردشت و شهیون شد و تنها مقدار کمی برداشت شد که میزان خسارت به بیمه و ستاد بحران گزارش شده است .

**ضرورت راه اندازی مرکز خرید تعاون روستایی در بخش چغامیش دزفول
بخشدار چغامیش دزفول نیز گفت:به علت نبود مرکز خرید تعاون روستایی در بخش چغامیش کشاورزان منطقه محصول تولیدی خود را در مراکز شوشتر و دیگر شهرها به فروش می رسانند که باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کرد.
سید مهدی چلوی خواستار راه اندازی یک مرکز خرید در این بخش شد تا کشاورزان بتوانند براحتی محصول خود را در شهرستان بفروش برسانند.
رضا هودگر رئیس تعاون روستایی دزفول نیز گفت:یک مرکز خرید کلزا در روستای شهید منتظری در بخش مرکزی دزفول وجود دارد که کار خرید محصول کشاورزان را برعهده دارد ولی مرکزی در بخش چغامیش نداریم و محصول کشاورزان بعضا در مراکز دیگر شهرها به فروش می رسد.
وی افزود:برای راه اندازی مرکز خرید تعاون روستایی در بخش چغامیش نیاز به تغییر کاربری حدود 2 هکتار زمین کشاورزی است تا این مشکل حل شود.
در این نشست مقرر شد اراضی روستای سیدنور یا شنگر برای راه اندازی مرکز خرید تعاون روستایی بخش چغامیش مورد بررسی قرار گیرند تا مشکل این بخش حل شود.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.