علی حسین حسین زاده جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز در 27 شهرستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.
وی افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از فرمانداری ها حضور مردم در شعب اخذ رای چشمگیر بوده و از آغاز زمان رای گیری رای دهندگان در پشت درهای شعب صف بسته بودند، که نشان می دهد انتخابات باشکوهی را شاهد خواهیم بود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان همچنین از شهروندان خواست که شناسنامه عکسدار و شماره ملی خود را همراه داشته باشند و برای انتخابات شورای شهر و روستا، اسامی و کد نامزدهای مورد نظر خود را از قبل آماده کنند.
وی توصیه کرد: شهروندان برای شرکت در انتخابات از ساعات اولیه رای گیری در شعب حضور پیدا کنند و رای دادن خود را به ساعات پایانی و زمان شلوغی شعب، موکول نکنند.
حسین زاده در ادامه با بیان اینکه انتخابات جلوه ای از مردمسالاری در نظام اسلامی ایران است، از آحار مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کرد و افزود: همانطور که رهبری تاکید کرده حضور پررنگ و مشارکت حداکثری مردم، ضامن اقتدار و امنیت نظام است و امیدوارم مردم همانند گذشته، حضور پرشور و حداکثری داشته باشند.
وی اظهار کرد: این انتخابات در سه هزار و 720 شعبه خوزستان برگزار می شود که حدود دو هزار و 800 شعبه ثابت و حدود 900 شعبه نیز سیار هستند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در 76 شهر و دو هزار و 114 روستای استان برگزار می شود و انتخابات شورای شهر در 248 شعبه در چهار شهر (خرمشهر، بهبهان، ماهشهر و امیدیه) به صورت تمام مکانیزه خواهد بود.
16 هزار و 913 نفر در خوزستان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در خوزستان داوطلب شده بودند، که بر اساس آخرین آمار از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در استان و با احتساب انصرافی ها و نامزدهای ردصلاحیت شده، سه هزار و 241 نفر در انتخابات شورای شهر و 11 هزار و 810 نفر نیز در انتخابات شوراهای روستایی به رقابت می پردازند.

6002/7151
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.