مجتبی جمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای انتخابات 29 اردیبهشت شوراهای شهر و روستا در شهرستان 306 نفر نام نویسی کردند که از این تعداد 59 نفر در شهر و مابقی در روستاهای بخش مرکزی متقاضی حضور در عرصه رقابت شدند.
وی بیان کرد: در مدت زمان آغاز ثبت نام تا مهلت بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی و نظارت 7 نفر از ادامه حضور در این عرصه انصراف دادند و مابقی در انتظار نتایج تایید صلاحیت ها و آغاز تلاش برای کسب کرسی شوراها هستند.
فرماندار کردکوی افزود: از جمعیت 72 هزار نفری شهرستان کردکوی، 50 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و می توانند از حق قانونی خود برای تعیین افراد برگزیده شوراهای شهر و روستا استفاده کنند.
جمالی ادامه داد: در دوره گذشته انتخابات شوراها، مردم کردکوی مشارکت بی سابقه 92 درصدی را ثبت کردند که امیدواریم در این دوره که با انتخابات ریاست جمهوری همزمان است باز هم شاهد افزایش مشارکت مردم در این فرایند سیاسی تعیین سرنوشت باشیم.
وی گفت: 75 صندوق شامل 32 صندوق شهری و 43 صندوق روستایی مسئولیت اخذ آرای مردم شهرستان در انتخابات 29 اردیبهشت را بر عهده دارد که تلاش می کنیم از همه ظرفیت ها برای زمینه سازی افزایش مشارکت شهروندان استفاده کنیم.
به گفته جمالی؛ نامزدهای ثبت نام کرده انتخابات شورا در این شهرستان برای 5 کرسی در شورای شهر کردکوی و 102 کرسی در روستاهای شهرستان تلاش می کنند.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.