به گزارش ایرنا نسیم صادقی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز حدود 600 هزار تن شکر از مزارع خوزستان تولید شود.
وی ادامه داد : در مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در سال زراعی گذشته 588 هزار تن شکر تولیدشد که روند افزایشی تولید شکر در این شرکت ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان همچنین گفت: تولید بالای 500 هزار تن شکر در این شرکت برای اولین بار در سال گذشته رخ داد.
صادقی اظهار کرد : شکرسفید، شکر قهوه ای، الکل طبی- صنعتی، خوراک دام، تخته صنعتی MDF و خمیرمایه از جمله تولیدات این شرکت به شمار می رود.
وی گفت: این شرکت در چهار سال اخیر توانست 414 میلیون و 825 هزار و 562 لیتر الکل طبی، 31 میلیون و 107‌ هزار و 164 تن خمیر مایه، 128 هزار و 552 تن خوراک دام و 232 هزار و 610 مترمکعب MDF تولید کند.
وی ادامه داد: میزان سطح زیرکشت نیشکر در این شرکت در چهار سال اخیر در مجموع 264 هزار و 130 هکتار بوده است.
صادقی افزود : مجموع نیروهای شاغل درشرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی 17 هزار و 825 نفر می باشد که 48درصد آنان شرکتی و 52درصد به صورت پیمانکار می باشند.
وی در ادامه بیان کرد: 99.6 درصداین نیروها بومی و تنها چهار دهم درصد این افراد غیربومی هستند.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت : نیشکر قوی‌ترین گیاه زراعی در تبدیل انرژی خورشیدی به ماده خشک گیاهی می‌باشد که ازلحاظ تولید شکر، تغذیه دام، تولید الکل، کاغذ و چوب اهمیت اقتصادی دارد اما به لحاظ سرمایه‌گذاری سنگین در احداث کارخانه، جاده‌ها، کانال‌های آبرسانی و تامین ماشین‌های سنگین به صورت مکانیزه و متمرکز به مدیریت دقیق نیاز دارد تا این محصول به درستی کشت و به بهره برداری برسد.
هلدینگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی، بزرگترین تولید کننده شکر در کشور، در استان خوزستان واقع شده که با ظرفیت تولید 700هزار تن شکر سفید، نیمی از شکر تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است همچنین این شرکت به موازات فعالیت اصلی خود، به تولید تخته صنعتی از تفاله نیشکرMDF، تولید شکر ، خمیرمایه و الکل طبی از ملاس و همچنین اجرای پروژه های تولید شکر دارویی ،شکر قهوه ای ،شکر طعم دار و شکر پودری پرداخته است .
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی دارای هفت واحد کشت و صنعت نیشکر در خوزستان است.
7165/6002/6064
خبرنگار:حمید رضا ترابی فرد**انتشاردهنده :محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.