مرکز راهبردی افتا (امنیت فضای تولید و ارتباطات) خوزستان با حضور رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، قائم مقام و معاون امنیت مرکز ملی فضای مجازی و استاندار خوزستان امروز در اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضا جواهری، رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه این مرکز در خوزستان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: فضای مجازی پدیده‌ای است که رشد روزافزونی داشته و کم کم دارد جای فضای حقیقی را می‌گیرد و اهمیت خاص خود را دارد.

وی افزود: این پدیده علاوه بر مزایا، مخاطراتی نیز به دنبال دارد و برای کاهش مخاطرات این پدیده در کشور، باید برنامه مدونی داشته باشیم.

جواهری در خصوص سه حوزه مؤثر در افتا بیان کرد: اکاذیب و شایعات به سرعت منتشر می‌شود و اگر شایعات در فضای مجازی رخ بدهد امنیت ملی به خطر می‌افتد و باید آن را پیگیری و از آن جلوگیری کنیم. در کشورهای خارجی به این مساله توجه شده و در کشور ما نیز باید توجه لازم معطوف گردد.

وی تصریح کرد: فضای مجازی را به سه حوزه موثر تقسیم می کنیم: بحث محتوا، حوزه مقرراتی و ساختاری و سومین حوزه ای که بسیار موثر است بحث زیرساختها می باشد.

وی در خصوص امنیت فضای مجازی عنوان کرد: امنیت جزء لاینفک فضاهای مجازی است و زمانی که فردی دارد برای خود شبکه یا سامانه‌ای مجازی ایجاد می‌کند، باید بحث امنیت آن شبکه را مدنظر قرار دهد و در کل مؤلفه‌های امنیت شامل پیشگیری، دفاع و اقدامات بازدارنده است که باید این مولفه‌ها را مدنظر داشته باشیم.

رئیس مرکز مدیریت افتای ریاست جمهوری در خصوص نقش مرکز افتا تصریح کرد: این مرکز نقش حلقه واسطه بین سه بخش اصلی یعنی مراجع حاکمیتی، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی را بر عهده دارد و از سوی دیگر کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، به عنوان حوزه مصرف محصولات و خدمات افتا و بخش خصوصی نیز به عنوان حوزه تولید محصولات و خدمات با این مرکز مرتبط هستند.

وی با توجه به مؤلفه‌های امنیت در فضای مجازی بیان کرد: مولفه امنیت باید به استمرار خدمات فضای مجازی کمک کند و اگر کمکی نکند، مسیر را غلط طی کرده ایم و اگر به مسیر غلط ادامه بدهیم در نتیجه فضای مجازی را کند کرده‌ایم.

جواهری با توجه به برگزاری دورهای آموزشی برای ارتقای فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از فضای مجازی اظهار داشت: با توجه به برگزاری این دوره‌ها ما می‌توانیم فرهنگ فضای مجازی را در بین کارمندان و پرسنل‌ افزایش بدهیم و اگر به نتیجه دلخواه در این زمینه رسیدیم، قطعاً این کارمندان باری از دوش ما برمی‌دارند.

وی ضمن تأکید بر شعار امسال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) اقتصاد باید درون‌زا باشد و باید از پتانسیل داخلی استفاده شود و اقتصاد مقاومتی فقط مخصوص ایران نیست بلکه شامل همه جهان می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.