به گزارش ایرنا رضا جواهری یکشنبه در آیین گشایش مرکز مدیریت راهبردی افتا خوزستان افزود: نشر شایعات در فضای مجازی می‌تواند امنیت ملی را هم خطر اندازد از این رو مقابله بااین پدیده لازم است ،در کشورهای پیشرفته این مساله بررسی شده اما در کشور ما به مقوله فضای مجازی آن طور که باید توجه نشده است.
رییس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری افزود: مرکز مدیریت راهبردی افتا نقش حلقه واسط میان مراجع حاکمیتی، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی را دارد و همه دستگاه‌های اجرایی کشور به عنوان حوزه هدف خدمات فتا و بخش خصوصی به عنوان حوزه تولید محصولات و خدمات با این مرکز مرتبط هستند.
وی با تاکید بر رشد روز افزون فضای مجازی توضیح داد: این پدیده علاوه بر مزایای خاص خودمخاطراتی نیز دارد که برای مقابله با این مخاطرات باید در کشور برنامه مدونی در نظر گرفته شود که در این راستا 47 مورد از مخاطرات احصا و به محضر مقام معظم رهبری ارسال کرده ایم.
جواهری امنیت را بخش جدانشدنی فضای مجازی دانست و گفت: امنیت مولفه های پیشگیری، دفاع و اقدامات بازدارنده را در بردارد است که باید به استمرار خدمات فضای مجازی کمک کند در غیر این صورت مسیر را اشتباه می رویم.
وی گفت: همچنین ضرورت دارد دوره‌های آموزشی برای فرهنگ‌سازی استفاده از فضای مجازی با هدف ارتقای این فرهنگ در بین کارمندان را در دستور کار قرار دهیم.
در این آیین استاندار خوزستان نیز بیان کرد: بالا بردن امنیت در فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه شود و مدیران باید به‌طور جدی در این زمینه قدم بردارند و اشراف کاملی بر این فضا داشته باشند.
وی افزود: مدیران با توجه به وجود مرکز مدیریت افتا امنیت فضاهای مجازی را بالا ببرند و در این زمینه به خلق ثروت بیشتر در استان بپردازند.
به گزارش ایرنا در پایان مرکز راهبردی افتا (امنیت فضای تولید و ارتباطات) خوزستان با حضور قائم مقام و معاون امنیت مرکز ملی فضای مجازی و استاندار خوزستان در اهواز گشایش یافت و حسین حسینی فر به عنوان رییس این مجموعه در خوزستان معارفه شد.
بر اساس بند 7 سیاستهای کلی نظام در امور 'امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و ارتباطات – افتا' ابلاغی مقام معظم رهبری ، مرکز مدیریت راهبردی افتا به عنوان نهاد متولی و هماهنگ کننده به منظور هدایت، نظارت و تدوین استانداردهای لازم برای حفظ و توسعه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات تعیین شده است.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.