مسعود مصدقی شنبه درحاشیه نشست آیین تجلیل از فرماندهان پلیس راه خوزستان به خبرنگارایرنا گفت : درایام طرح نوروزی فروردین ماه سال جاری به طور متوسط هر ساعت یک هزار824 خودرو دراستان تردد داشته اند وهمچنین متوسط تردد خروجی استان 18هزارو 11 خودرو توسط دوربینهای تردد شمار اداره راهداری به ثبت رسیده که نشانه تردد زیاد در این استان است .
مصدقی ادامه داد : متوسط سرعت تردد در جاده های استان 80 کیلومتر درساعت ثبت شده که با توجه به نصب سامانه تردد شمار و کنترل سرعت وضعیت حرکت جاده ای نرمال بوده است.
وی افزود : در ایام نوروز 48.5درصد ترددها خودروهای پلاک خوزستان ،15.4درصد استان تهران،8درصد استان لرستان ، 5.1درصد استان اصفهان،5.5 درصد استان کرمانشاه و ایلام،4.1درصد استان سمنان و همدان و 12.8 درصد سایراستان ها ثبت شده است .
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : پیش فروش بلیط های نوروزی در سال جاری کمک بسیاری به تردد و تهیه آسان بلیط را داشته که از طریق سیستم های الکترونیکی انجام شد.
مصدقی ادامه داد : در حوزه راهداری یک صدوبیست نقطه حادثه خیز توسط تابلوها وعلایم راهنمایی اشکار سازی شده و در سال جاری یک صدو بیست نقطه دیگر را جهت بر طرف کردن نقاط حادثه خیز دربرنامه راهداری خواهیم داشت.
سرهنگ رضا دولتشاهی رییس پلیس راه خوزستان در حاشیه این مراسم اظهار کرد : سال گذشته سالی پرحادثه در جاده ها را پشت سر گذاشتیم ، در سال گذشته استانداری خوزستان جهت سرویس و تعمیرناوگان پلیس راه قول مساعد را داده بود که محقق نشد و ناوگان خودرو های پلیس توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای به طور نسبی تعمیر و سرویس شد.
وی افزود : در حوزه راه های استان در فروردین امسال حدود 12 درصد کاهش تصادفات را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم و طبق آمار پزشک قانونی در طرح نوروزی امسال 15درصد نسبت به طرح نوروزی سال 95 کاهش تلفات اعلام شده و این در حالی است که تصادفات خسارتی به دلیل بارش های بهاری افزایش داشته است.
رییس پلیس راه خوزستان گفت : در سال جدید با آغاز طرح نوروزی ناوگان خودرو های کنترل نامحسوس پلیس راه با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بیش از 30تا40دستگاه تامین شد که پاسگاه های استان از این طریق در بحث کنترل جاده ای تقویت شده است.
به گزارش ایرنا براساس آمار ثبت تردد مسافرین از دومرز چذابه و شلمچه تعداد 106 هزارو 143 مسافر وارد کشور و تعداد 49 هزارو 636 نفر در فروردین ماه 96 از کشور عازم عتبات عالیات به کشورعراق شده اند .
7165/6002
خبرنگار:خمیدرضا ترابی فرد **انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.