سرهنگ رضا عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با استفاده از این سامانه می توان به صورت آنلاین تخلفات صورت گرفته توسط رانندگان اتوبوس را ثبت کرد.
وی توضیح داد: سیستمی در داخل اتوبوس ها قرار داده شده که راننده اتوبوس ملزم به قرار دادن گواهینامه هوشمند بر روی آن است.
وی اضافه کرد: همچنین دوربینی در داخل اتوبوس های برون شهری نصب شده که عوامل پلیس راه به صورت آنلاین می توانند راننده را مشاهده کرده و چهره آن را با گواهینامه تطبیق دهند.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: با قرار دادن گواهینامه بر روی سیستم الکترونیک نصب شده بر روی خودرو با نزدیک شدن به سه کیلومتری پاسگاه پلیس راه وضعیت تخلفات خودرو در داخل مونیتور نمایش داده می شود.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: مونیتور پلیس راه دارای دو شبکه شیشه ای سبز و قرمز رنگ بوده و چنانچه راننده تخلفی کرده باشد نام و مشخصات کامل وی و خودرو در قسمت قرمز رنگ مونیتور قرار می گیرد.
وی گفت: اتوبوس های برون شهری مجهز به جی پی اس با اتصال به این سامانه در صورت نداشتن تخلف نیاز نیست در برابر پاسگاه ‌های پلیس راه توقف کنند.
رئیس پلیس راه استان همدان اظهارکرد: با استفاده از سپهتن می توان تمامی تخلف های راننده اتوبوس از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز و نبستن کمربند ایمنی را رصد کرد.
عزیزی یادآوری کرد: در طرح نوروزی امسال هفت هزار و 800 دستگاه اتوبوس از جاده های استان همدان تردد کردند که تنها سه دستگاه اتوبوس تخلف سرعت داشته اند.
به گزارش ایرنا وی اعلام کرد: قرار است راهداری همدان سیستم پیمایش هوشمند تردد ناوگان را امسال بر روی ناوگان عمومی باری نیز نصب کند.
رئیس پلیس راه همدان تصریح کرد: برخی از رانندگان اتوبوس 20 ساعت به صورت مستمر رانندگی می کنند که این رویه می تواند عاملی مهمی برای بروز سوانح جاده ای باشد.
عزیزی بیان کرد: با اجرای طرح سپهتن راننده خودروهای عمومی در 24 ساعت شبانه روز مجاز به رانندگی بیش از 9 ساعت نبوده و برای ادامه تردد باید از راننده کمکی استفاده کند.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.