به گزارش ایرنا عادل مصدقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نصب تابلو و علائم هشداری و اطلاع رسانی با اولویت آشکارسازی این نقاط در دستور کار قرار دارد و تاکنون در 30 نقطه این اقدامات انجام و تا 22 اسفند امسال در دیگر مناطق نیز اجرایی خواهد شد.
وی شعار امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را 'نوروز 96 ،خدمات متفاوت' بیان کرد و ادامه داد: برهمین اساس برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده که از جمله ارتقاء ایمنی جاده ها، نظافت و پاکسازی حریم راه ها است.
به گفته وی؛ پاکسازی حریم جاده ها از روز شنبه 21 اسفند از پلیس راه نوکنده تا پارک ملی گلستان (غرب تا شرق استان) با همکاری بخش های مختلف و تشکل زیست محیطی انجام می شود.
مصدقی با اشاره به تلاش برای خط کشی 2 هزار کیلومتر از حاده های استان، گفت: لکه گیری و مرمت رویه آسفالت برخی جاده های استان همچون مسیر قدیم کردکوی - نوکنده، سه راهی کلاله تا شهر کلاله و توسکستان در این مدت انجام می شود.
وی افزود: همچنین آماده سازی چهار راهدارخانه در نوکنده، پارک ملی گلستان، توسکستان و خوش ییلاق و استقرار ماشین آلات راهداری از دیگر برنامه های طرح نوروزی است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: در استان در حوزه راهداری 40 اکیپ با 382 نفر و به همراه داشتن 159دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در 3 هزار و 531 کیلومتر راه های پرتردد استان با اولویت مسیرهای پرترافیک، گردشگری و توریستی در ایام اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 مشغول خدمت رسانی هستند و 29 باب راهدارخانه ثابت و سیار نیز با حضور نیروهای کشیک فعال است.
وی همچنین عنوان کرد که طبق قانون دست فروشی در حریم راه ها و جاده های استان ممنوع بوه و با همکاری نیروی انتظامی و دستور دادستانی و پس از سه بار تذکر کتبی، اقدام به جمع آوری آن می شود.
به گفته وی؛ حضور این افراد در واقع امنیت و ایمنی خود آنان و مسافرین را به خطر می اندازد.
مصدقی گفت: سال قبل متاسفانه بیشترین تصادفات در زمان اجرای طرح نوروزی مربوط به افراد بومی استان بود و اولین حادثه رانندگی نوروز 96 کشور نیز در گلستان به ثبت رسید که در آن پنج نفر جان خود را از دست دادند.
استان گردشگرپذیر گلستان 5 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که حدود 1900کیلومتر آن سخت گذر و برفگیر است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.