به گزارش ایرنا مهدی سیاحی چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات و هماهنگی خرید تضمینی سه محصول اساسی گندم، کلزا و جو در استان با اشاره به اینکه خرید تضمینی این سه محصول در چند روز اخیر شروع شده افزود:در چند روز اخیر 500 تن کلزا در دزفول خریداری شده و در اندیمشک نیز که بیش از 2 هزار هکتار زیر کشت کلزا رفته است همه مراکز تعاون روستایی آماده خرید این محصول می باشند.
وی بیان داشت: اولین محموله کلزا از امروز چهارشنبه با کیفیت مطلوب در رامهرمز و اهواز خریداری می شود.
سیاحی به شروع خرید گندم از 10روز گذشته گفت:با توجه به اینکه گرمای زودرس را در استان شاهد هستیم فصل خرید زودتر از موعد آغاز شده و تاکنون مراکز خرید تعاون روستایی بالغ بر 10 هزار تن گندم خرید کرده اند.
وی افزود:بانک کشاورزی خوزستان نیز به عنوان بانک عامل عهده دار پرداخت بهای محصولات به صورت نقدی تعیین شده است.
پیش بینی شده در سال زراعی 96- 95 حدود یک میلیون و 700 هزار گندم و 30هزار تن دانه روغنی کلزا توسط کشاورزان استان خوزستان تولید شود.
انبارها و سیلوهای استان خوزستان برای ذخیره سازی یک میلیون تن گندم خریداری شده از کشاورزان آماده سازی شده اند.
پارسال کشاورزان استان خوزستان حدود یک میلیون و 300هزار گندم به نرخ تضمینی به دولت فروختند و از این حیث رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دادند.
برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان تا اواخر اردیبهشت ماه به پایان می رسد ولی بخش کمی از گندم تولیدی خوزستان در مناطق سردسیر استان تا نیمه نخست تیر ماه ادامه می یابد.
در استان خوزستان سالانه حدود 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود و از حیث تنوع محصولات تولیدی در کشور رتبه نخست را دارد.
در استان خوزستان با 1.2 میلیون هکتار اراضی زیرکشت ، بیش از 100نوع محصول کشاورزی و باغی (گرمسیری و سردسیری) تولید می شود.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.