محمود آریاخاکی یک شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد : مشکل افت فشار آب چندین ساله 14 روستای شهرستان کارون بر اصلاح شد .
آریا خاکی ادامه داد : 14 روستای تحت پوشش مجتمع آبرسانی یادگار امام (ره) جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 500 نفر را تحت پوشش دارند که طی سال های اخیر مشکلاتی از نظر کیفیت و کمیت آب شرب داشته اند.
وی افزود : روستا های عطیش، مگطوع، خنضیری، طویل 1 و 2، یربا، ملچ کوچک و بزرگ، خسروی، حنیطه، خویسه 1، 2 و 3 و شعمیط 14 روستایی است که وضعیت کیفی و کمی آب شرب آنها بهبود یافت.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان کارون بیان کرد : تعویض 3 مورد شیر قطع و وصل خطوط انتقال، رفع 5 مورد شکستگی خط انتقال و شبکه توزیع، رفع گرفتگی و انسداد خط انتقال آب خام از کانال کوت امیر به مجتمع آبرسانی و افزایش دبی آب ورودی، ارتقاء رژیم پمپاژ از 8 ساعت به 20 ساعت در شبانه روز و توسعه خط انتقال آب پاک روستای خویسه 1، 2 و 3، به مقدار 1000 متر لوله پلی اتیلن سایز 110 بخشی از اقدامات انجام شده در راستای بهبهود کییفیت و کمیت آب شرب 38 روستای ذکر شده است.
آریاخاکی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در این روستاها اظهار کرد: توسعه شبکه توزیع آب شرب روستاها به طول 2000 متر، تعویض و نصب 3 دستگاه الکتروپمپ جدید در سیستم فیلتراسیون، اصلاح و نصب 40 عدد نورافکن 250 وات ال ای دی و بخار سدیم در تصفیه خانه، لایروبی کلیه مخازن ذخیره و حوضچه های آب خام، فیلتر و آب پاک و اتوماتیک نمودن کلیه سیستم راه انداز پمپاژ از طریق نصب فلوتر و سطح سنج از دیگر اقدامات انجام شده در سطح روستاهای ذکر شده می باشد.
همچنین بهمن ماه سال گذشته فشارشبکه آبرسانی آب شرب 10 روستای مسیر موران ، بریچه و فارسیات در شهرستان کارون ، و مشکلات طول شبکه آب این روستاها اصلاح شده است.
7165/6002
خبرنگار: حمیدرضا ترابی فرد *انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.