این فیلم پیش از این در جشنواره ی پروین اعتصامی، سینما حقیقت، جشنواره ی علمی اهواز مشارکت داشت و روی پرده ی نقره ای به نمایش گذاشته شد.

جشنواره‌ی مستند ویزیون دوریل رویداد بین‌المللیِ شناخته‌شده‌ای است که هر ساله در ماه آوریل در شهر نیونِ سوئیس برگزار می‌شود. نامِ فعلی این جشنواره که بزرگترین جشنواره‌ی مستند سوئیس است، از سال ۱۹۹۵ بعد از گذشت بیست و شش سال فعالیت برای آن برگزیده شد.

این فیلم مستند 53 دقیقه ای - که ساخت آن از تحقیق تا نهایی شدنِ تدوین به مدّت چهار سال به طول انجامید - درباره ی شخصی به نام مزعل أبوعاصی است؛ ساکن شهر مرزی رُفیّع در حاشیه ی تالابی که به هور العظیم معروف است. فیلم بر آن است تا بگوید: مزعل یک "انسان" است؛  خواه یک مرد، که نمی خواهد زن باشد؛ و خواه یک زن، که نمی خواهد مرد نباشد.

"من زن نیستم" با این جمله ی غادة السّمان - بانوی شاعر و نویسنده ی سوری - پایان می یابد:
 «چه دل انگیز و چه جانگداز است زن بودن»

محقّق و کارگردانی فیلم را حسین عبّاسی بر عهده داشت. تصویربردار، رضا عبیّات، تدوین، فرید دغاغله، صدابردار، حسن شبان کاره، مدیر تولید، محمد عِبیّات و صداگذاری، بهروز شهامت از دیگر عوامل تهیه این فیلم بودند.

مشاور تحقیق را احلام اصل عبّاسی (کارشناس ارشد روانشناسی)، مشاور کارگردان، طالب پورمُسلِمی، مدیر تدارکات، یوسف خنجری، تیتراژ، مهدی قنواتی، دستیار تدوین، لیلا کرامت، موسیقی، محمدمهدی صالحی، تصحیح نور و رنگ را نیز خلیل مقدّم انجام داد.

همچنین ترجمه ی فیلم به فارسی، عِماد عُبیدی نیسی، ترجمه ی فیلم به انگلیسی، هاشم حسینی، ناظر کیفی، خلیل مقدّم و طرّاحی پوستر را نصیر نبهانیان عهده دار بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618548
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.