به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، فرشید پورحاجت در نخستین همایش ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در سال 96 اظهار داشت: انتظار دارم با توجه و استفاده از صحبت‌های نمایندگان محترم نگاهی به وضعیت استان شود. حوزه گردشگری شادگان بی نظیر است و احساس می‌کنم یک بخشی از مغفول ماندن این شهرستان گزارش‌های مدیران استانی باشد زیرا مشکلات این شهرستان منعکس نشده‌اند.

وی افزود: از استاندار خوزستان تشکر می‌کنیم در بخش خصوصی و دولت بزرگترین آمار استان خوزستان در مدت انتصاب ایشان صورت گرفت زیرا بخش خصوصی یکی از نکات بازر توسعه شهر و استان است.

رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان گفت: موضوع حاشیه نشینی و  بافت فرسوده در کشور بیداد می‌کند و در کشور بالغ بر 12 میلیون  نفر بد مسکن وجود دارد و  این بحران در استان خوزستان شرایط بدتری دارد به طوری که بالغ بر 6 هزار هکتار بافت فرسوده در خوزستان داریم.

وی عنوان کرد: بالغ بر 12 درصد از بافت فرسوده کشور در خوزستان است  که تمامی این موضوعات تهدیدات امنیتی دارند و نگاه به این موضوع مهم است و اینکه در طول یک سال گذشته فقط 1800 فقره تسهیلات به بافت فرسوده در خوزستان در نظر گرفته شود این رقم کافی نیست.

پورحاجت با بیان اینکه بافت فرسوده بسته حمایتی می‌خواهد، تصریح کرد: باید به مردم از طریق بسته‌های حمایتی کمک کرد تا از این وضعیت سخت خارج شوند و ما انتظار داریم در استان خوزستان با توجه به اینکه سقف عمده‌ای از سکونت‌گاه‌های ناامن کشور در خوزستان وجود دارد توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی خطاب به وزیر کشور گفت: صنعت حوزه ما متاسفانه در طول دو سه سال گذشته در حالت رکود بود و در این صنعت حداقل 300 نوع فعالیت صنفی، تولیدی و صنعتی داریم  و این صنعت نیازمند حمایت از تولید است.شاید یکی از دلایل مشکل اقتصاد در کشور به همین حوزه بر می‌گردد.

رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان با بیان اینکه در صنعت مسکن قوانین دست و پاگیر زیادی وجود دارد، عنوان‌کرد: در حوزه تسهیلات 32 درصد سود به اضافه 9 درصد ارزش افزوده در این حوزه وجود دارد و کدام صنعت اینقدر می‌تواند پویا باشد  آن هم در شرایطی که یک  صنعت در رکود به سر می‌برد.

وی خطاب به وزیر کشور گفت: بخش خصوصی را از بانک‌ها و  سیستم بانکی نجات دهید. اصلاح سیستم  بانکی مطالبه مردمی  و رسیدن به اقتصاد مقاومتی است و از نمایندگان محترم خواهش دارم که این موضوع را به عنوان یک الویت در نظر بگیرند.

پورحاجت یادآور شد: بخش خصوصی به صورت شفاف مالیات خود را پرداخت می‌کند عدالت مالیاتی در حوزه مسکن به درستی رعایت نشده اما خواهش می‌کنم مجددا مالیات‌های حوزه مسکن  و مالیات‌هایی که به نظر می‌رسد به اشتباه وضع شده را اصلاح کنند. بزرگترین ابزار  مالی یک فعال در مسکن موضوع پیش فروش است که درخواست داریم به این موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615231
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.