به گزارش خبرگزاری تسنیم از شادگان ، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خوزستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری چند‌ سال است که به اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، اظهار داشت: ‌دو سال است که به صورت مشخص شعار سال را به نام اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری می‌کند چرا که اقتصاد مقاومتی از نظر اعتقادی برای ما یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه باید مطالبات مردم را در چارچوب اعتقادات دینی تامین کنیم، افزود: مسائل اقتصادی اولویت مردم بوده و همچنین امنیت یکی از مولفه‌های مردمی است.

وزیر کشور بیان کرد: درجه امنیت به میزان رضایت‌مندی مردم و میزان کارآمدی حکومت، نظام و دولت برمی‌گردد و اگر اکنون از مردم بپرسند بزرگترین مشکل شما چیست اشتغال را بیان می‌کنند.

وی گفت: اگر مردم حس کنند نظام قادر نیست مشکلات آنها را حل کند سبب نارضایتی مردم می‌شود و نارضایتی نیز سبب ناکارآمدی و پس از آن فاصله مردم و نظام می‌شود.

رحمانی‌فضلی عنوان کرد: از نوع نظام سرمایه‌داری تا ژاپنی و کره‌ای و دیگر مدل‌ها را در کشور تست کردیم والبته برخی طرفدار داشت اما رهبری مدلی را ارائه داد به نام اقتصاد مقاومتی؛ هیچ‌کس تاکنون از این نوع اقتصاد ایراد علمی نتوانسته‌ بگیرد.

وی افزود: اگر به اقتصاد مقاومتی عمل کنیم اقتصاد مقاومتی با اصولی که رهبر فرمودند می‌تواند موجب تعادل و توازن در کشور شود.

وزیر کشور بیان کرد: در آسیب‌های اجتماعی با مقوله‌های مانند حاشیه‌نشینی، اعتیاد و بزهکاری مواجه هستیم، اکنون اگر بخواهیم در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اعتقادی به اقتصاد مقاومتی نگاه کنیم می‌بینیم اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است برای همین است که رهبر تاکید دارند بنابراین به گونه‌ای به اقتصاد مقاومتی نگاه کنیم که نگاه رهبری ایجاد شود.

وی گفت: باید اصول بیست‌و‌چهارگانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی  همیشه در جلوی چشمان همه مسئولان باشد.  یکی از ویژگی‌هایی که رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی مطرح کردند موضوع مقاومتی بودن آن است  به این معنا  که مردم را باید در اقتصاد مشارکت داد.

رحمانی‌فضلی عنوان ‌کرد: در حوزه مصرف، سرمایه‌گذاری، تکنولوژی و مدیریت کسانی می‌گفتند همه امور باید  بیگانگان انجام دهند و برخی نیز  معتقد بودند دور کشور را دیوار کشید اما رهبر  فرمودند که ما باید اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگر را ایجاد کنیم.

وی افزود: به سرمایه‌های ارزان قیمت خارج از کشور ‌و برخی مواقع به مدیریت آنها در تکنولوژی احتیاج داریم که به مسئله  برون‌نگری اقتصاد مقاومتی مربوط می‌شود. اینکه تورم را به یک رقم رساندیم  خیلی بحث مهمی است و اکنون که ثبات در اقتصاد ایجاد شده این نیز مهم بوده همچنین در نرخ ارز و طلا ثبات خوبی در اقتصاد داری که به مردم فرصت برنامه‌ریزی می‌دهد.

وزیر کشور ادامه داد: زمانی قیمت ارز در ساعت متغیر و اقتصاد  کاملا متزلزل بود که به لطف خدا هماهنگی مردم با مجلس و همچنین اجرای اقتصاد  مقاومتی سبب ایجاد ثبات اقتصادی شد.

وی با بیان اینکه در کالاهای نفتی تراز بازرگانی مثبت داریم  یعنی صادرات بیش از واردات شده است، عنوان کرد: ما دیگر حتی نمی‌توانیم با اتکا به نفت هزینه‌های جاری را  تامین کنیم بنابر این باید با اتکا به منابع سرشار ملت‌ متصل شویم  و بهره‌وری را افزایش دهیم.

رحمانی فضلی گفت: اگر به بازارهای خارجی دست نیابیم قادر به اجرای اقتصاد مقاومتی موفق در بازارهای ملی نیستیم همچنین باید از بخش خصوصی فعالان اقتصادی به عنوان پیشرو استفاده کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615195
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.