به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، اسماعیل زمانی در نشست با اعضای کمیسیون مجلس که شامگاه پنجشنبه در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد اظهار داشت: مدت‌ها بود که مردم از کم‌توجهی مسئولان رنج می‌بردند اما اخیراً توجه مسئولان بیشتر شده است.

وی بابیان اینکه اخیراً معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که اتفاق بزرگ و چشمگیری در استان تلقی می‌شود، عنوان کرد: بر این اساس 11 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات خوزستان از جمله آب، فاضلاب و برق شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و اهواز، فاز 2 طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری و همچنین مشکل ریزگردها در این استان اختصاص می‌یابد.

زمانی مزیت راهبردی خلیج‌فارس در منطقه خاورمیانه را تجارت، ترانزیت و توسعه بین‌المللی به ویژه در شمال و شمال غرب آن دانست و افزود: جنگ تحمیلی سبب شد نتوانیم از این مزیت به‌خوبی استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بابیان اینکه ما نیز این فرصت را از دست دادیم، بیان کرد: شرایط منطقه‌ای در حال حاضر ایران را به کشوری باثبات و امن تبدیل کرده است و باید از مزایای این منطقه استفاده کنیم و شرایط قبل را بازگردانیم.

وی اظهار کرد: باید از این مزیت به نفع توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم چراکه منطقه آزاد اروند محل تلاقی شمال به جنوب و شرق به غرب آسیا است.

زمانی اعلام کرد: منطقه آزاد اروند باید در شرایطی باشد که محور توسعه کشور قرار بگیرد و نقطه آغاز طرح سواحل مکران می‌تواند همین‌ منطقه باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اگر بر روی نقشه دایره‌ای به شعاع 300 کیلومتر به مرکزیت منطقه آزاد اروند کشیده شود به بزرگ‌ترین حوزه نفتی جهان می‌رسیم.

وی عنوان کرد: تدارکاتی که در منطقه جبل علی عراق انجام می‌شود می‌تواند در اینجا ایجاد شود البته نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد.

وی بابیان اینکه تاکنون بیش از 6 کمپانی اماراتی به ما مراجعه کردند تا بتوانند سیستم لجستیک خود را به این منطقه منتقل کنند، اظهار کرد: عراق که کمترین سهم را از سواحل خلیج‌فارس دارد با همکاری امارات توانست بزرگ‌ترین بندر خلیج‌فارس را در خور عبدالله بسازد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 607209
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.