به گزارش خبرنگار ایرنا لطف اله سپهر روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه های اندیمشک در فرمانداری افزود:سهم نیم درصدی شهرداری ها از حقوق کتابخانه ها و مردم است که با استفاده از این بخش می توان تلاش های خوبی در این عرصه انجام داد.
وی افزود: امروز نهاد کتابخانه ها علاوه بر امور محوله حفظ و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بر مباحث فرهنگی نیز ورود کرده است.
حجت الاسلام سپهر بیان کرد:اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به منظور جذب کتابخوان و مخاطب از اولویت های نهاد کتابخانه ها می باشد.
وی افزود:یکی از دغدغه های ما موضوع جذب عضو در سطح کتابخانه ها و ارتقا سطح کیفی این مجموعه است که برای دستیابی به این اهداف باید با تلاش و تعامل گام برداشت.
وی با اشاره به وضعیت شهرستان اندیمشک افزود:اندیمشک از نظر تعداد اعضای کتابخانه ها ،فعالیت های فرهنگی و زیربنا در وضعیت خوبی به سر می برد ضمن اینکه از نظر شاخص عملکرده 10 رتبه در سطح استان ارتقا یافته است.
حجت الاسلام سپهر افزود:احداث کتابخانه شهر آزادی از نیازهای شهرستان اندیمشک است که انتظار می رود سریعتر انجام گیرد.
فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت:توسعه و ارتقا سطح کمی و کیفی کتابخانه ها باید به گونه ای باشد که علاوه بر رشد فکری و علمی به شادابی جسم هم کمک کند.
پیمان جهانگیری افزود:توسعه فضای کتابخانه ها و ایجاد بستر مناسب برای استفاده بهینه از آنها نیاز به همکاری و اعتبار دارد که به همین منظور تلاش های خوبی در حال انجام است.
وی اظهار کرد:شهرستان اندیمشک دارای فرهنگ عمیق ارزشی است که برای ترویج این فرهنگ غنی ارزشی نیاز به کتب و منابع فرهنگی در نهادهای فرهنگی مانند کتابخانه ها هستیم.
وی گفت:نهاد فرهنگی کتابخانه ها مجموعه عظیم فرهنگی است که باید با پویایی و رشد آن به رشد علمی و توسعه شهرستان کمک کرد.
وی تاکید کرد:از فعالیت های حوزه کتابخانه ها حمایت کامل می شود و برای احداث کتابخانه های جدید نیز تلاش خواهد شد.
رییس سابق اداره کتابخانه های اندیمشک هم با تشریح عملکرد این مجموعه گفت:پیگیری و اقدام برای احداث یک باب کتابخانه بعد از 21 یال مهمترین گام در ارتقا کمی این مجموعه بوده است.
مسلم میرزاوند افزود:از هشت باب کتابخانه شهرستان ، هفت باب نمره کشوری دارند ضمن اینکه در سال 94 رئیس کتابخانه های شهرستان حائز رتبه برتر پژوهشگری کشور شد.
وی گفت:در سال 95 در سه بخش کتابدار برتر،مسئول کتابخانه برتر و عضو برتر نیز شهرستان اندیمشک حائز رتبه در سطح استان شد.
وی افزود:جذب 2 میلیارد ریال از سهم شهرداری ها ، برگزاری 21 جلسه تخصصی نقد کتاب ، جذب هفت نیروی جدید ،تجهیز کتابخانه ها به ملزومات و تجهیزات مورد نیاز و برگزاری حدود 700 برنامه فرهنگی از برنامه ها و فعالیت های نهاد کتابخانه های اندیمشک در 25 ماه اخیر بوده است.
در این آیین با قدردانی از تلاش مسلم میرزاوند ، فریبا لطفی بافنده به عنوان رییس جدید اداره کتابخانه های اندیمشک معرفی شد.
تعداد کتابخانه های عمومی و مشارکتی اندیمشک 12 باب است.
4،5 درصد جمعیت شهرستان اندیمشک معادل 9 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی می باشند.
در هشت باب کتابخانه عمومی و چهار باب کتابخانه مشارکتی اندیمشک تعداد 140 هزار جلد کتاب نگهداری می شود.
7281/6068
خبرنگار:زهرا دهقان- انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.