حجت الاسلام علی ابراهیمی پور روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در خصوص راهبردها و الزامات تحقق شعار سال 96، گفت:یکی از موضوعات مهمی که پس از جنگ تحمیلی مد نظر دشمن بوده و احساس می کرد با آن رابطه بین مردم و نظام را از هم گسیخته کند، فشار اقتصادی به مردم و افزایش فاصله طبقاتی بود.
وی اظهار داشت:فاصله طبقاتی از یک طرف سبب می شود رقابت نامطلوب ایجاد شده و انباشته شدن ثروت نامشروع را باعث شود و از سوی دیگر نیز، قشر محروم جامعه که خود انقلاب کرده اند، نسبت به انقلاب بدبین شوند.
امام جمعه آبادان اضافه کرد:بیشتر تحریم ها و توطئه های دشمن در برهه کنونی نیز اقتصاد است و دشمن به دنبال این است که با فشار و تحریم، مردم را نشبت به نظام بدبین کند.
حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد:رهبر معظم انقلاب نیز متناسب با توطئه های دشمن، نسخه نجات بخش اقتصاد کشور را به نام 'اقتصاد مقاومتی' تدوین و ابلاغ کردند که با تحقق کامل این برنامه، اقتصاد کشور درونزا و برون نگر می شود.
حجت الاسلام ابراهیمی پور از اشتغالزایی به عنوان مهم ترین بخش اقتصاد مقاومتی است یاد کرد و گفت:وقتی اشتغال جوانان حل نشود، زمینه هیا ارتکاب گناه برای جوان نیز به وجود می آید.
امام جمعه آبادان ادامه داد:وقتی شغل ایجاد نشود و بیکاری رواج یابد زمینه فساد نظیر 'اعتیاد، سرقت، بالا رفتن آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج ' نیز افزایش می یابد.
امام جمعه آبادان از جمعیت جوان و تحصیلکرده کشور به عنوان فرصت تعالی یاد کرد و گفت:باید به نیروی جوان اعتماد شده و با آسان شدن مسیر سرمایه گذاری، از تولید حمایت واقعی کرد.
امام جمعه آبادان گفت:سهم خواهی ها در بخش هایی از دستگاه های اجرایی کمر سرمایه گذار را می شکند و باعث فراری شدن آنها می شود و گاهی نیز قوانین دست و پا بسته و پیچیده ای وجود دارد که سبب می شود سرمایه گذار در این پیچ و خم قوانین دلسرد شود.
وی افزود:توجه به تولید داخل مهم است و بیشتر کشورهای پیشرو با این دید به خودباوری و موفقیت رسیده و زمینه اشتغال مردم خود را نیز فراهم کردند و تا زمانی که نگاه به تولیدات خارجی در کشور حاکم باشد، اهداف تولید نیز محقق نمی شود.
حجت الاسلام ابراهیمی پور در بخش پایانی سخنانش با بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در موضوع انرژی صلح آمیز هسته ای، سلول های بنیادی و هوا فضا، تاکید کرد:آیا نمی توان در دیگر بخش ها نیز با قدرت پیشرفت کرد؟
وی افزود:نظام جمهوری اسلامی خدمات فراوانی به کشور کرده و نقاط ضعفی نیز وجود دارد که با مدیریت انقلابی این ضعف ها نیز رفع می شود.
7104/6125**خبرنگار:مسعود گادار**انتشار دهنده: سید بهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.