رضا پورآئین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در طرح سلامت نوروزی که از یکم اسفندماه پارسال تا 15 فروردین ماه ادامه داشت 44 گروه بازرسی شرکت داشتند که در این طرح از تعداد هفت هزار و 512 مکان و مرکز تهیه و فروش مواد غذایی در شهرستان دزفول 9 هزار و 323 مورد بازرسی صورت گرفت.
وی گفت:از این تعداد 43 مورد جزو مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی شامل رستوران ها و واحدهای عرضه ساندویچ بودند و 25 مورد دیگر شامل آرایشگاه ها و فروشگاه های دخانیات بودند.
پورآئین اضافه کرد:در این مدت همچنین 162 مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی و 68 مورد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی صورت گرفت ضمن اینکه 497 مورد نمونه برداری میکروبی آب نیز انجام شد .
رئیس مرکز بهداشت دزفول به پنج هزار و 493 مور کلرسنجی آب در این مدت اشاره کرد و گفت:در این طرح چهار هزار و 395 کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز کشف و معدوم شد که شامل انواع ترشی جات،همبرگر،ماکارونی،100 کیلوگرم شیرینی و خمیر شیرینی،دوغ محلی و آبمیوه و دیگر مواد غذایی بودند.
وی گفت:51 مورد گزارش مردمی به سامانه 190 و 6 مورد شکایت حضوری مردمی نیز در این مدت ارائه شد و 13 مورد با دست فروشان دوره گرد برخورد شد .
رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت:در این مدت 13 مورد بازرسی مشترک با حضور بازرسان اداره صنعت ،معدن و تجارت و اداره دامپزشکی صورت گرفت و در کل 12 هزار و 545 نفر ساعت بازرسی از سوی بازرسان بهداشت محیط دزفول صورت گرفت.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.