به گزارش ایرنا هوای بهاری و دل‌چسب آبادان و خرمشهر شهروندان این دو شهر و میهمان نوروزی را به دامان طبیعت زیبا کشانده است.
آبادانی ها با تهیه غذا ، آذوقه و نیازهای خود برای سپری کردن روز 13 در دامان طبیعت به نخلستان‌ها و بوستان‌های حاشیه رودخانه‌های اروند و بهمنشیر به حرکت درآمدند بطوریکه ترافیک سنگینی از خودروها در مسیر روستاهای اروندکنار و چوئبده به ویژه روستاهای شلحه امام حسن عسکری(ع) و شلحه ثوامر ایجاد شد.
همچنین مسیرهای منتهی به جزیره مینو و روستاهای حاشیه کاروان در خرمشهر از ترافیک سنگینی برخوردار هستند.
شهروندان این دو شهر روز 13 ‌بدر با پختن غذاهای سنتی و محلی ازجمله کباب ماهی صبور، میگو پلو، ته‌چین ماهی و دیگر غذاهای سنتی و گره زدن سبزی روز 13 خود را بدر کردند.
برخی از هموطنان روز 13 فروردین را نیز با حضور در یادمان‌های شلمچه، نهر خین، یادمان علقمه و یادمان هشت شهید غواص عملیات والفجر8 در اروندکنار با قرائت فاتحه و با نثار گل بر مزار شهدای در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.
گزارش ایرنا حاکیست: پارک‌ها و بوستان‌های شهرهای آبادان و خرمشهر مملو از جمعیت است.
پلیس راهور آبادان نیز در اطلاعیه‌ای در خصوص آیین 13 ‌بدر و عزیمت مردم به دامن طبیعت از شهروندان آبادانی خواست با صبوری و رعایت قانون در جاده‌ها حرکت کنند.
در این اطلاعیه از مردم خواسته شده که بازگشت به شهر را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.
شهرداری آبادان نیز برای جمع‌آوری زباله‌های مردم در 13 فروردین روز طبیعت تدابیر لازم را اتخاذ کرده و سطل‌های زباله را در مکان‌های عمومی افزایش داده ضمن اینکه کیسه‌زباله رایگان و جزوه حاوی اطلاعات آموزشی در روز طبیعت در این شهر توسط عوامل شهرداری توزیع شد.
3015/ 6037
خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.