به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز امیر نجفی بیان کرد: آماده باش صد درصد کلیه ماموران ایستگاه‌های عملیاتی از تاریخ 23 تا 25اسفند جاری، بکارگیری ماموران عملیاتی و ستادی خارج از نوبت کاری و در حال استراحت،تجهیز تمام خودروهای اداری به کپسول خاموش کننده آتش و استفاده در گشت شهری، گشت معاونان و مدیران عملیاتی سازمان و کنترل وضعیت لحظه به لحظه شهر و اعلام به مرکز فرماندهی 125 ،استقرار 10 دستگاه خودروی آتش نشانی در نقاط پر خطر و حادثه‌خیزشهر، استقرار 6 تیم موتور سوار دو نفره مجهز به سیستم خاموش کننده آتش ،استقرار چهار دستگاه خودروی واکنش سریع مجهز به سیستم خاموش کننده آتش در مناطقی از جمله زیتون کارمندی ، کوی ملت ، کیان پارس و سلمان فارسی است.
وی گفت: همچنین چاپ و توزیع 10 هزار برگ جزوه توصیه و هشدار ایمنی در نقاط پرتردد و پر ازدحام، مدارس و اماکن عمومی توسط آتش نشانان، ارسال گسترده پیامک در فضای مجازی با محتوای توصیه‌های چهارشنبه آخر سال و فعالسازی گروه های فضای مجازی با ارسال تصاویر و نماهنگ های تهیه شده توسط سازمان آتش نشانی اهواز، چاپ و نصب 60 عدد بنر توصیه و هشدار ایمنی در نقاط پر ازدحام و پر تجمع، برپائی غرفه ترویج فرهنگ ایمنی با موضوع(من هم یک آتش نشان هستم) به مدت 2 شبانه روز در تاریخ های 23 و 24 اسفند در خیابان سلمان فارسی که همزمان با ارائه هشدارها و توصیه های ایمنی در خصوص چهارشنبه آخر سال، دفترچه ایمنی ، و جزوه های جذاب توصیه ای و ... نیز توزیع می شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز بیان کرد: چهارشنبه آخرسال شبی است که می‌توان با رعایت نکاتی ساده و آسان آنرا به شبی خاطره ساز، به یاد ماندنی و مفرح تبدیل ساخت یا با بی‌تدبیری، کنترل نکردن رفتارهای حادثه ساز و غیر معقول آن را به شبی سیاه و درد آور برای خود یا سایران رقم زد.
وی گفت: استفاده از مواد محترقه از جمله ترقه و فشفشه همواره احتمال انفجار این مواد را در شرایط و حالات پیش‌بینی نشده فراهم می سازد.
نجفی افزود: آلودگی شدید صوتی، استرس و تشنج‌های روحی، خسارات مالی فراوان، نقض حقوق شهروندان و صدمات بی شمار جانی و در برخی از موارد فوت افراد با برگزاری غیرمتعارف و غیر اصولی این آیین ایجاد می شود.
نجفی اظهارکرد:بالاترین آمار آسیب دیدگان را افراد تماشاچی و عبوری و بیشترین اعضا صدمه دیده را دست، صورت و چشم اشخاص تشکیل می‌دهند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی اهواز ادامه داد:در آیین چهارشنبه آخر سال پارسال 17 نفر در اهواز و پنج نفر در دزفول دچار سوختگی و مصدومیت شدند.
7158 / 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.