به گزارش ایرنا عبدالحمید احمدی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه همایش علوم ورزشی با رویکرد سلامت و نشاط در جامعه در اهواز برگزار گفت:ورزش کردن و فعالیت جسمانی در سبک زندگی مردم کمرنگ شده است لذا برگزاری این همایش ها می تواند در اطلاع رسانی به شهروندان مفید باشد.
وی با تشریح جنبه آموزشی این همایش ها، گفت: یافته های استادان دانشگاه، صاحبنظران و پژوهشگران علوم ورزش می تواند پیام مثبتی برای جامعه داشته و مردم را به ضرورت ورزش در زندگی جلب کند، به شرط اینکه از طریق مجاری مطبوعات و رسانه ها اطلاع رسانی شود.
احمدی با بیان این که توجه به ورزش در سلامت جسم بسیار مفید است افزود: اطلاع از علوم مختلف ورزشی موجب کاهش کم تحرکی و استفاده از رژیم غذایی مناسب می شود، لذا انتظار می رود که توجه بیشتری این همایش ها شود.
معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان یکی از راه های تحقق جامعه سالم را ورزش همگانی عنوان کرد و گفت:برای اینکه فرهنگ ورزش همگانی در بین مردم نهادینه شود به عزم ملی نیاز داریم و شهرداری ها بهترین گزینه در تحقق این مهم هستند.
وی عنوان کرد: که این موضوع نشان دهنده توجه وزارتخانه به توسعه ورزش و سلامتی آحاد جامعه است.
معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اگر موضوع ورزش همگانی به عنوان یک اولویت محسوب شود و برای آن برنامه ریزی صورت گیرد، می توان شاهد کاهش آمار بیماری و وضعیت بهتری در جامعه باشیم.
وی اضافه کرد:با توجه به جایگاه و تأثیر مستقیم فعالیت های حرکتی و ورزش بر سلامت افراد از یک سو و لزوم ارتقاء سطح سلامتی زنان از طریق شرکت در فعالیت های ورزشی ازسوی دیگر و همچنین یافته های نوین علمی در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی و اهمیت تغییر سبک زندگی موجب کاهش بیماری ها در سطح جامعه شود.
احمدی در پایان سخنانش گفت:امید است، ستاوردهای نوین علوم ورزشی در حوزه ورزش بتواند تأثیر چشمگیری در توسعه حضور زنان در فعالیت های ورزشی و ارتقاء عملکرد ورزشی و سطح تندرستی آنان داشته باشد.
7104/6125 پارسا شاکری *** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.