به گزارش ایرنا، نسرین شاکری فرد، عصر پنجشنبه در نشست مشترک روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی استان اصفهان و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های این استان با معاون توسعه امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: این مجموعه باید ارائه دهنده خدمات فراگیر باشد و شمار زیادی از ورزشکاران را حمایت کند و حتی الامکان نیز در مرکز شهر قرار داشته باشد.
وی ادامه داد: رشد و توسعه شهرنشینی، فقر حرکتی را در پی داشته است، بنابراین هم اکنون باید بیش از گذشته به ورزش توجه شود.
به گفته شاکری فرد، جامعه زنان ایرانی در همه عرصه ها همچون ورزش و در راستای افتخارآفرینی تلاش کرده اند و موفقیت های زیادی در کارنامه خود دارند.
وی گفت: بیش از 200 هزار ورزشکار سازمان یافته، هم اکنون در استان اصفهان فعالیت می کنند و حدود 90 هزار نفر از این آمار را بانوان ورزشکار به خود اختصاص داده اند.
مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان اضافه کرد: امسال 275 بانوی ورزشکار استان به اردوهای مختلف تیم ملی دعوت شدند و از این شمار 64 ورزشکار به عضویت تیم های ملی درآمده اند.
وی ادامه داد: بانوان ورزشکار استان، امسال در رقابت های رشته های مختلف آسیایی هفت مدال طلا، چهار نقره و 9 برنز کسب کردند.
وی افزود: کسب چهار مدال طلا، دو نقره و هفت برنز در مسابقات بین المللی و کسب پنج مدال طلا، 10 نقره و 11 برنز در رقابت های جهانی، حاصل تلاش بانوان استان در سالجاری است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این نشست گفت: جامعه ورزش استان جزو فرهیختگان این خطه هستند و از کم توقع ترین ورزشکاران سطح کشور محسوب می شوند.
محمدسلطان حسینی، کسب رتبه نخست ورزش بانوان اصفهان نسبت به سایر استان ها در دو سه سال اخیر را مرهون تلاش جمعی مدیران و ورزشکاران این خطه دانست.
رئیس هیات تنیس روی میز بعنوان نماینده هیات های ورزشی استان نیز در این نشست تغییر شاکله فدراسیون محوری به هیات محوری را خواستار شد.
مهدی تکابی گفت: نگاه بالا به پایین باید در ورزش تغییر کند و در اصل استان ها برای ورزش کشور تصمیم گیری کنند.
وی اضافه کرد: اگرچه میزان فعالیت و رتبه ورزش اصفهان در مقایسه با سایر استان ها در جایگاه بالایی قرار دارد اما در سرانه ورزشی در رتبه بیست و چهارم کشور هستیم و این اصلا زیبنده استان اصفهان نیست.
استان اصفهان دارای 997 باشگاه خصوصی مشترک آقایان و بانوان، 152 باشگاه خصوصی ویژه بانوان و 440 مکان ورزشی زیر نظر اداره کل است.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، صبح روز پنجشنبه برای شرکت در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان و تجلیل از نخبگان ورزش بانوان شاهین شهر و همچنین برگزاری نشست با روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی استان اصفهان، وارد این شهر شد.
شهرستان شاهین شهر و میمه در 15 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

پ / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.