سرهنگ فرحان منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:خانواده معظم شهدا، دانش آموزان و دانشجویان بیشترین بازدید کنندگان از منطقه عملیاتی فتح المبین در شمال استان خوزستان می باشند.
وی میانگین ورود زائران به این منطقه عملیاتی را بیش سه هزار نفر د روز عنوان کرد و افزود: روند سفر زائران سرزمین سفر به این منطقه و یادمان شهدای فتح المبین در تعطیلات نوروز و از نیمه دوم اسفند ماه افزایش چند برابری خواهد داشت.
سرهنگ منصوری با اشاره به عمق معنویت و جذابیت های منطقه عملیاتی فتح المبین خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا و معنویت خاصی که در این منطقه حاکم است هرساله شاهد حضور پررنگ آحاد مردم به خصوص جوانان از سراسر کشور هستیم.
مسئول یادمان شهدای فتح المبین با اشاره به افزایش سفرهای خانوادگی با خودروهای شخصی به مناطق عملیاتی گفت:امسال شاهد حضور پررنگ تر زائران به صورت خودجوش و خانوادگی در مناطق عملیاتی فتح المبین بودیم بطوری که بیش از 100 هزار زائر که در نیمه دوم امسال به این منطقه سفر کردند به صورت خانوادگی با خودروی شخصی بوده است.
وی گفت:یادمان شهدای فتح المبین در شوش برای میزبانی مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور آماده شده و با نصب تابلوهای راهنمایی ، تامین روشنایی و آماده سازی مسیر ،فضا برای میزبانی هر چه بهتر کاروان های راهیان نور فراهم شده است.
سرهنگ منصوری از فعالیت بیش از 80 خادم بسیجی و پاسدار در این منطقه عملیاتی که بیشتر آنها جوان و غیر بومی هستند خبر داد و گفت: در این منطقه علاوه بر حضور تعداد زیادی راوی ، نمایشگاه فرهنگی نیز پیش بینی شده است.
یادمان فتح المبین یادگار ارزشمند عملیات غرور آفرین فتح المبین در سال 1361 به شماره 17 در فهرست میراث دفاع مقدس ثبت گردید.
در عملیات غرورآفرین فتح المبین که دوم فروردین ماه 1361 با رمز یا زهرا(س) در غرب شوش و دزفول انجام شد نیروهای بعثی عراق از مناطق مرزی ایران عقب رانده شدند.
در استان خوزستان بیش از 11 یادمان دوران دفاع مقدس وجود دارد.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی**انتشار :محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.