به گزارش ایرنا، بخش براکی تراپی، به عنوان یکی از بخش های ضروری رادیوتراپی این بیمارستان، با مساحت 400 مترمربع و هزینه 60میلیارد ریال در ساختمان اصلی بیمارستان گلستان اهواز بنا شده است.
از این مبلغ، 15 میلیارد ریال برای ساخت سازه ها، 35 میلیارد ریال برای خرید دستگاه براکی تراپی و حدود 10 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز اتاق عمل هزینه شده است.
براکی تراپی یک نوع درمان با اشعه است که برای معالجه سرطان به کار می رود؛ در این نوع درمان، از یک نوع انرژی به نام تابش یونیزان برای کشتن سلول های سرطانی و کوچک کردن تومور استفاده
می شود.
براکی تراپی که همچنین درمان تابش اشعه داخلی نیز نامیده می شود، به منظور تابش بیشتر اشعه برای درمان و معالجه نواحی کوچکتر تومور در زمان کمتر در مقایسه با نوع درمان خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.
بیمارستان شهید دکتر بقایی٢ اهواز نیز روز شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
بیمارستان شهید بقایی 2 اهواز هم اکنون دارای دو بلوک ساختمانی مجزا و محوطه اطراف با 400 تخت بیمارستانی است بوده که بلوک شماره یک دارای پنج هزار متر مربع و ٥٠ اتاق بستری و بلوک شماره ٢ دارای 6 هزار و 700 متر مربع در 2 طبقه است.
هزینه ای بالغ بر 150 میلیارد ریال برای راه اندازی بیمارستان شهید بقایی 2 هزینه شده است.
افتتاح دانشکده پیراپزشکی و بخش NICU بیمارستان الهادی(ع) و بخش های داخلی و سی تی اسکن بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) و پایگاه اورژانس شهری شوشتر از برنامه های روز جمعه سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.
وزیر بهداشت در یازدهمین سفر خود به خوزستان، ظهر جمعه از راه زمینی از استان ایلام وارد سوسنگرد شد و علاوه بر دیدار با همرزمان خود در دوران جنگ از بیمارستان در حال ساخت شهدای صنعت نفت دشت آزادگان دیدن کرد.
3004 /6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.