به گزارش ایرنا ساخت پردیس سینمایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند در تاریخ بیست و هفتم مهرماه 1394 با حضور رئیس صندوق اعتباری هنر، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، معاون استاندار خوزستان و فرماندار آبادان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسولان محلی کلنگ زنی شد.
قرار بر این بود در این طرح یک مجتمع فرهنگی و هنری ، اقتصادی و تجاری با مساحت 70 هزار مترمربع با سه سالن سینمایی و پذیرش یک هزار و 500 نفری، هزار نفری و 500 نفری، یک سالن تئاتر با ظرفیت 300 تماشاچی و یک مرکز اقامتی 150 اتاقه با اعتباری معادل یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق های اعتباری، چند بانک عامل و سازمان منطقه آزاد اروند در مدت زمان سه سال ساخته شود.
سید محسن مصطفوی مدیر عامل شرکت توسعه اقتصادی هنر آتیه در حاشیه کلنگ زنی طرح پردیس سینمایی منطقه آزاد اروند به خبرنگاران رسانه ها گفته بود:تلاش می شود تا ساخت این پردیس سینمایی فرسایشی نشده و در مدت زمان پیش بینی شده، مورد بهره برداری قرار گیرد.
حمید فرخ نژاد که آن زمان مشاور هنری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند بود، مهم ترین دغدغه خود را ساخت یک پردیس سینمایی در شهر آبادان عنوان کرد و گفت:طی یکسال اخیر به علت پیگیری ساخت یک مجتمع فرهنگی در شهر آبادان نقش های کمتری قبول کردم و پس از تلاش هایی که انجام شد، توانستیم ساخت یک پردیس سینمایی در آبادان را به مرحله کلنگ زنی برسانیم تا انشاالله در آینده نزدیک مردم آبادان بتوانند از این مجتمع فرهنگی و پردیس سینمایی استفاده کنند.
اما با گذشت بیش از یک سال از کلنگ زنی این طرح هنوز اقدامی برای ساخت آن انجام نشده و حتی محل کنگ زنی مسئولان به متروکه تبدیل شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در این رابطه به ایرنا گفت:موسسه اعتباری هنر به عنوان سرمایه گذار پردیس سینمایی در منطقه آزاد اروند، تاکنون به رغم اینکه سازمان منطقه آزاد اروند زمینی برای ساخت پردیس سینمایی در اختیار آن قرار داده بود به تعهدات خود عمل نکرد.
همایون قنواتی افزود:در این رابطه اخطارهایی به این موسسه داده شده و در صورتی که این موسسه به تعهده خود عمل نکند اجرای این پروژه به شرکت دیگری واگذار می شود.
3015/6125 خبرنگار: عدنان جواهری *** انتشاردهنده:سید بهار حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.