به گزارش ایرنا، دکتر علی حسین حسین زاده در آیین تکریم و معارفه رییسان قدیم و جدید جهاد دانشگاهی خوزستان در اهواز اظهار کرد: بحران های اخیر خوزستان نشان داد باید با نگاه علمی مسائل را پیش بینی کرد و جهاد دانشگاهی با دیدگاه آینده نگری به مسائل مبتلابه استان می تواند راهکارهای پیشگیری از این بحرانها را ارائه دهد.
وی افزود: حوزه های علمی مانند جهاد دانشگاهی مسئولیت های بزرگ تری به عهده دارند و می توانند در حوزه ریزگردها و محیط زیست ورود کنند.
حسین زاده ادامه داد: با وجود اینکه کارهایی برای حل مشکل بیابان زایی شروع شده اما بهتر است با رویکرد علمی و پژوهشی این بحث به صورت دقیق تر دنبال شود.
معاون سیاسی، اجتماعی استاندارخوزستان درادامه به استفاده از ظرفیت کشور عراق در کنار ظرفیت های استان گفت: مراکز علمی، پژوهشی و اجرایی می توانند از این فرصت استفاده کنند.
وی اضافه کرد: کشور عراق با وجود اشتراکات زبان و مذهب با ایران، بازار خوبی است و کشورهایی بدون داشتن این شاخص ها از این فرصت استفاده می کنند.
حسین زاده ادامه داد: جهاد دانشگاهی باید ظرفیت های موجود در بازار کشور عراق را دنبال کند و با وجود کمبودهای کشور عراق ما می توانیم علاوه بر کمک، ظرفیت های داخلی را فعال تر کنیم.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز دراین آیین اظهار کرد: اگر جامعه دانشگاهی حکم مسجد را برای شهر داشته باشد باشد جهاد دانشگاهی، حکم محراب را دارد.
آیت الله سید علی شفیعی نیز گفت: هر وقت شهری ساخته می شود ساخت مسجد و دانشگاه از جمله اولویت ها محسوب می شود و بر این اساس، دانشگاهها و به ویژه جهاد دانشگاهی نقش مهمی دارند.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی زائیده انقلاب و از مقدسات انقلابی اسلامی کاملا برخوردار است و ساختار نهاد، دانشجویان و اساتیدی که نیاز جامعه را در عصر انقلاب اسلامی تامین می کنند باید جدید و مطابق با انقلاب اسلامی باشند.
آیت الله شفیعی افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی با این مضمون که ما به جهاد دانشگاهی امید پیشرفت علمی کشور را داریم، رئیس جهاد دانشگاهی کشور باید امید ایشان را تقویت کنند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص مشکلات خوزستان گفت: انتقال آب و مساله ریزگردها از جمله این مشکلات است و نتیجه سفر مسئولان به استان برای حل مشکلات باید به صورت عملی مشخص شود.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.