شهرام پرنیاک دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای تقویت تیم های پایه و آموزش استعدادهای بسکتبال استان با آموزش و پرورش یک تفاهم نامه برای راه اندازی کانون های تخصصی بسکتبال منعقد کردیم.
وی ادامه داد: با اجرای این تفاهم نامه حدود 600 دختر و پسر بین سنین 9 تا 13 سال در قالب این کانون ها مهارت های پایه را آموزش دیده و سپس به تیم های رده پایه تزریق می شوند.
وی ضعف در تیم های رده پایه را یکی از معضلات بسکتبال استان در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: به همین دلیل کمیته استعدادیابی را در تمام شهرستان های استان راه اندازی کردیم تا به بخش آموزش بیشتر پرداخته شود.
پرنیاک عنوان کرد: با توجه به این که هیات نهاد متولی بسکتبال در استان بوده شرایط باشگاه داری را ندارد بلکه کار شناسایی استعدادها و آموزش آن ها را بر عهده دارد.
وی گفت: در جشنواره استعدادیابی که امسال به دستور وزارت ورزش و جوانان در پنج رشته در استان برگزار شد ،بسکتبال با 430 استعداد برتر در رده پایه از نظر کشف استعداد بیشترین آمار را در این جشنواره داشت،این نونهالان در قالب این کانونها آموزش های لازم را می بینند.
رییس هیات بسکتبال خوزستان همچنین از راه‌اندازی اولین کانون تخصصی بسکتبال دختران چهار ناحیه آموزش وپرورش اهواز خبر داد .
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل آموزش و پرورش، بسکتبال خوزستان در سنین پایه رونق بیشتری گرفته و در آینده از بازیکنان مستعد و توانمند برخوردار باشد.
پرنیاک بزرگترین چالش بسکتبال استان را کمبود اعتبارات عنوان کرد و افزود: متاسفانه بخشی از برنامه های تقویم اجرایی یک ساله ما بدلیل نداشتن بودجه لازم محقق نمی شود، هر چند که اداره کل همیشه پشتیبان ما بوده و در حد توان خود همکاری کرده است.
وی در پایان گفت: امیدواریم سال 96 با برنامه ریزی اداره کل ، اعتبار بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم برنامه‌ای های خود را به صورت کامل عملیاتی کنیم.
6002/خبرنگار : پارسا شاکری **انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.