به گزارش ایرنا دکتر مرتضی ضرابی پنجشنبه در سمینار یک روزه سلول های بنیادی، کاربردها، پتانسیل ها و چشم انداز در بیمارستان گلستان اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه این سلول های ذخیره شده در درمان بیماری هایی با منشا خونی استفاده می شوند در حال حاضر کارآزمایی های بالینی (یکی از انواع مطالعات پزشکی است که بر روی جمعیت‌های انسانی انجام می‌شود) در زمینه درمان فلج مغزی و دیابت در حال انجام است که با تایید کاربرد و بی خطر بودن استفاده از این سلولها در بیماران مبتلا، در آینده به صورت عمومی ارائه می شود.
وی افزود: در حال حاضر بانک خون بند ناف خانوادگی و عمومی رویان آمادگی دارد با تامین سلولهای بنیادی مورد نیاز بخش های پیوند، به درمان بیماران نیازمند پیوند سلوهای بنیادی خدمات رسانی کند و خدمات خود در زمینه ذخیره سازی خون بند ناف را به صورت وسیعتر در اختیار خانواده های متقاضی قرار دهد.
دکتر سعید آبرون مدیرفنی شرکت فناوری بن یاخته های رویان نیز در این سمینار در خصوص چگونگی انجام پیوند سلولهای بنیادی و تطابق مارکرهای ژنتیکی اطلاعاتی را ارائه داد.
سمینار یک روزه سلول های بنیادی، کاربردها، پتانسیل ها و چشم انداز در اهواز با همکاری بانک خون بندناف رویان، بخش پیوند مغزاستخوان بیمارستان شفا و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور پزشکان و متخصصین پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برگزار شد.
محور های این همایش شامل سلول درمانی بیماری های پوست، سلول درمانی بیماری های ارتوپدی، سلول درمانی بیماری های قلبی، زنان و زایمان، ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف کاربردها و نقش آن در درمان بیماری های خونی با سلول های بنیادی است.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.