رئیس کنگره سوختگی در این خصوص به خبرنگاران گفت: این کنگره با هدف ارائه تازه ترین یافته ها و روشهای درمان بیماران سوختگی با حضور متخصصان و کارشناسان این رشته به مدت دو روز برگزار می شود.
دکتر محمدحسن آموزگار افزود: از 166 مقاله رسیده به دبیرخانه کنگره 100 مقاله پذیرفته شد که 50 مورد آن در قالب سخنرانی و 50 مقاله در به صورت پوستر ارائه می گردد.
وی محورهای ششمین کنگره سوختگی را شامل درمان بیماران سوختگی حاد و مزمن، روشهای نوین جراحیهای ترمیمی در سوختگیهای سر و گردن، دست و پا، چشم، اطراف لب و دهان، درمانهای عوارض ناشی از سوختگی، تغذیه و مراقبتهای اولیه، پانسمانهای نوین و بانک پوست عنوان کرد.
این پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی همچنین وضعیت درمان سوختگی را در ایران بسیار مناسب و پیشرفته توصیف و بیان کرد: هم اینک بهترین روشهای درمان سوختگی برای بیماران در ایران اعمال می شود و هیچگونه نیاز اعزام بیمار به خارج کشور در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: نتایج کنونی درمان سوختگی در 80 درصد بیماران عالی است و 20 درصد بقیه مربوط به سوختگیهای خیلی عمیق می باشد که با عوارض مختلفی همراه است.
دکتر آموزگار گفت: پیوند پوست برای اغلب بیماران سوختگی عمیق و درجه سه انجام می شود.
دبیر اجرایی ششمین کنگره کشوری سوختگی نیز گفت: این کنگره برای نخستین بار در مشهد با شعار 'یک کشور و یک درمان استاندارد سوختگی' برگزار می شود.
دکتر سیدحسن طاووسی افزود: هم اکنون درمانهای مختلفی و گاه توسط افراد غیر صاحبنظر برای بیماران سوختگی در کشور ارائه می شود بنابراین عملیاتی شدن درمان استاندارد برای مبتلایان به سوختگی در سراسر کشور ضروری است.
وی ادامه داد: بسیاری از عوارض ناشی از سوختگی به دلیل درمانهای نادرست ایجاد می شود. در این کنگره متخصصان و کارشناسان مرتبط با درمان سوختگی نظیر متخصصان پلاستیک و ترمیمی، جراحان عمومی، پزشکان متخصص طب اورژانس، متخصصان آی.سی.یو و پرستاری حضور دارند.
او گفت: در حاشیه کنگره نیز نمایشگاهی با حضور 12 شرکت داخلی و خارجی فعال در زمینه تولید تجهیزات و لوزام مورد نیاز درمان سوختگی برپا است.
ششمین کنگره کشوری سوختگی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن حمایت از بیماران سوختگی تا فردا در مشهد ادامه دارد.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.