به گزارش ایرنا علیرضا آموزنده چهارشنبه در هفتمین کنگره پزشکی طب رزم در بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع) افزود:بیمارستان تخصصی قلب شهید موسوی خرمشهر، بیمارستان 32 تختخوابی اروندکنار، بخش شمالی بیمارستان طالقانی و بیمارستان جدید آیت‌الله طالقانی از خدمات دولت یازدهم پس از اجرای طرح تحول سلامت در منطقه است.
وی اظهار داشت:تا دو سال گذشته اتاق‌های عمل بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر از وضعیت مناسبی برخوردار نبود، ولی امروز بسیاری از اتاق‌های عمل بازسازی مجدد شده و از وضعیت مناسب برخورد است.
آموزنده به همجواری شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با کشور عراق و بخصوص استان بصره عراق اشاره کرد و اظهار داشت:بسیاری از بیماران کشور عراق با توجه به مزیت‌های پزشکی ایران برای درمان به این دو شهرستان سفر می‌کنند و از این ‌رو متخصصان داخلی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این دو شهرستان در زمینه رونق توریسم درمانی مشارکت کنند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی آبادان گفت:با توجه به زیرساخت‌های در حال ساخت در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی در منطقه حمایت می‌شود.
هفتمین کنگره علمی تروما و طب رزم از سوم اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آغاز شده و چهارم و پنجم اسفند در دانشکده علوم پزشکی آبادان در بیمارستان صحرایی علی ابن ابیطالب (ع) در کیلومتر 13 جاده آبادان - اهواز با ارائه چند میزگرد ادامه دارد.
همزمان با برگزاری این کنگره پنجمین جایزه ملی شهید رهنمون پنجم اسفند در اردوگاه شهید باکری خرمشهر اعطا می شود.
ششم اسفندماه روز شهادت شهید دکتر محمدعلی رهنمون است؛ این پزشک شهید ریاست بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء (ص) را در دفاع مقدس برعهده داشت و در جشنواره ملی شهید دکتر رهنمون از خانواده شهدا، نخبگان و پیشکسوتان طب رزم تقدیر می شود.
3015/6125 خبرنگار:عدنان جواهری *** انتشاردهنده:سید بهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.